یاسوج؛

حذف 90 نقطه حادثه خیز در دستور کار قرار گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حذف 90 نقطه حادثه خیز در راه های ارتباطی این استان برای ایمن سازی سفرها یکی از اولویت ها و در دستور کار دولت است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی در همایش همیاران پلیس در سالن اجتماعات اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سالانه باید 13 نقطه حادثه خیز راه های ارتباطی اصلاح و بهسازی شود.

وی به کمبود اعتبار برای توسعه راه ها و حذف نقاط حادثه خیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی یکی از راه های کاهش حوادث و سوانح جاده ای و بهبود فرهنگ ترافیک است.

نیک اقبالی بیان کرد: فرهنگ سازی بر اساس آموزش های پایه ای نظیر مشارکت دانش آموزان در فرهنگ ترافیک می تواند به تقویت قانون گرایی و اصلاح برخی رفتارهای قانون گریزانه در جامعه کمک کند.

وی اظهار کرد: اگرچه در سال های اخیر میزان تلفات سوانح راندگی کاهش یافته اما همچنان آمارهای حوادث جاده ای بالاست که این امر نیازمند توجه بیشتر به مقوله فرهنگ سازی است.

نیک اقبالی به مناسب نبودن برخی زیرساخت ها در شهرها اشاره کرد و گفت: مناسب سازی معابر و خیابان ها و سازه های شهری از سوی شهرداری ها می تواند در کاهش مشکلات ترافیکی و سوانح درون شهری کمک کند.

وی با تقدیر از تلاش های پلیس راهور اظهار کرد: نیروهای پلیس راهور در تمامی شرایط برف، باران، گرما و سرما همواره با حضور در راه ها امر مهم ایمن سازی سفرها را بر عهده دارند که این فعالیت مؤثر قابل تقدیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 34 هزار و 272 دانش آموزش و یکهزار و 268 فرهنگ یار ترافیک با پلیس راهور همکاری دارند.

هادی زارع پور افزود: صبحگاه مشترک 148 هزار دانش آموز فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ ترافیک است و از این ظرفیت استفاده خوبی انجام گرفته است.

وی به اهمیت فعالیت همیاران پلیس مدارس در تقویت فرهنگ راهنمایی و رانندگی در بین خانواده ها اشاره کرد و افزود: اداره کل آموزش و پرورش در عرصه فرهنگ سازی همواره همگام با پلیس راهور و دیگر دستگاه ها است.

همایش همیاران پلیس که با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان، پلیس راهور و پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با تجلیل از همیاران نمونه پلیس پایان یافت.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.