شیراز؛

جمع آوری شش میلیارد تومان زکات در فارس

شش میلیارد تومانی زکات شش ماهه نخست امسال در استان فارس جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار  مدیرکل اجرایی ستاد جمع آوری زکات کشور گفت: متاسفانه بسیاری از آیات و احادیث که در خصوص زکات است برای مردم تشریح نشده و اگر به موضوع زکات که از واجبات است  توجه ویژه  شود، می توان در مدت 5 تا 10 سال فقر را از روستاها ریشه کن کرد.
نماینده ولی فقیه در فارس بر توجه ویژه به موضوع زکات برای کمک به نیازمندان تاکید کرد و افزود:  استان فارس در پرداخت زکات مقام اول کشور را دارد.
وی گفت: میزان زکات واقعی که جمع اوری می شود در استان و کشور بسیار کمتر از واقعیت است واین را باید با فر هنگ سازی تقویت کرد.
انتظاری مدیر کل اجرایی ستاد جمع آوری زکات کشور هم گفت: پارسال ارزش زکات جمع آوری شده کشور معادل 230 میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود این رقم امسال به 300 میلیارد تومان برسد و 60 درصد زکات جمع آوری شده بین فقرا و40 درصد هم در زمینه امور عمرانی همان روستاهایی که زکات پرداخت کرده اند هزینه می شود .
وی افزود: استان فارس در سال گذشته رتبه اول پرداخت زکات کشور را داشته است.
بذر افشان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان فارس هم گفت امسال تاکنون 6 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده و پیش بینی می شود که تا پایان امسال این رقم به 10 میلیارد تومان برسد.
 وی افزود : شهرستانهای فراشبند، داراب، قیر وکارزین و فیروزاباد بیشترین مقدار زکات را تاکنون پرداخت کرده اند.
نجفعلی انتظاری مدیر کل اجرایی ستاد جمع آوری زکات کشور به همراه اعضای این ستاد در استان فارس با آیت الله ایمانی دیدار کردند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار