اتحادیه اروپا به توافقنامه آب و هوایی پاریس پیوست

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از گرمایش بیشتر کره‌زمین، توافقنامه آب و هوایی پاریس را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ توافقنامه آب و هوایی پاریس با حضور 28 عضو قاره سبز در پارلمان اتحادیه اروپا به تصویب رسید.

با تصویب این توافقنامه در پارلمان اروپا، سازمان ملل در کمتر از یک سال پس از این توافق پاریس، یک قدم به اجرایی شدن این توافقنامه و مبارزه گسترده با آلودگی هوا و گرمایش جهانی نزدیک شده است.

پارلمان اروپا در طول یک جلسه عمومی در استراسبورگ فرانسه با تأیید همه اعضا توافقنامه آب و هوایی پاریس را برای اجرایی شدن به تصویب رساند. اتحادیه اروپا در نظر دارد تا پایان هفته سند تصویب این توافقنامه را به سازمان ملل تحویل دهد. این توافق پیش از برگزاری دور بعدی مذاکرات آب‌وهوا در مراکش (7 نوامبر) پس از 30 روز اجرایی می‌شود.

در همین راستا، ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: امروز اتحادیه اروپا آرزوی تغییرات در آب‌وهوا را به مرحله عمل تبدیل کرده است.

توافقنامه پاریس دسامبر گذشته با موافقت 195 کشور جهان با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از تشدید گرمایش جهانی به امضا رسید. با این حال، توافقنامه زمانی اجرایی می‌شود که دست‌کم 55 کشور که 55 درصد گاز دی‌اکسید جهان را انتشار می‌دهند، این توافقنامه را رسماً تصویب کنند.

پیش از این، آمریکا، چین و هند نیز این توافقنامه را رسماً تصویب کرده‌ بودند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار