شهرکرد؛

برنامه های آموزشی و فرهنگی در اجرای سیاستهای کلی جمعیت

برنامه های مختلف آموزشی،‌ فرهنگی و بهداشتی در راستای سیاست های کلی جمعیت در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرپرست مركز بهداشت شهرستان شهركرد در همایش «تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک» در شهرکرد، از اجرای برنامه های مختلف آموزشی،‌ فرهنگی و بهداشتی در راستای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، با هدف ترغيب و تشويق و آگاهی بخشی به خانواده ها پيرامون ازدواج بهنگام، فرزند آوری سالم، كاهش عوامل خطر به ويژه مرگ نوزادان و مادران باردار و ارائه خدمات مشاوره ژنتيک برای پيشگيری از تولد نوزاد بيمار خبر داد.

سید راشد جزایری با تأكيد بر حفظ نسل جوان، افزايش كيفيت و كارآمدی جمعيت و انجام كار دقيق و علمی در بازنگری سياست ها، گفت: مسأله جمعيت و ارتقای شاخص باروری كلی يک مسأله فرابخشی و نیازمند همكاری دیگر سازمان هاست.

مدير مركز درمان ناباروری چهارمحال و بختیاری نيز در اين همايش با اشاره به راه اندازی اين مركز درمانی از سال گذشته گفت: ارائه خدمات در اين مركز ضمن كمک به ارتقای نرخ باروری كلی با هدف كمک به زوجين نابارور انجام می شود.

سپيده ميرج افزود: در حال حاضر حاد ترين مشكلات ناباروری با روش های نوين پزشكی قابل درمان است و با پيگيری مسئولين به زودی امكان انجام اعمال تخصصی درمان ناباروری از جمله ای وی اف با تجهيز این مركز به دستگاه های مورد نياز فراهم خواهد شد.

وی با بيان اينكه ناباروری در زوجين به ويژه مردان در حال افزايش است ادامه داد: نوع مواد غذايی، سبک زندگی و آلودگی های محيطی و صنعتی تأثير بسزايی در افزايش مشكلات ناباروری دارد.

ميرج گفت: تجويز داروهای هرمونی برای زوجينی كه با گذشت يک سال از زندگی زناشويی و عدم استفاده از روش های پيشگيری باردار نشده اند، سلامت مادر را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: درمان ناباروری را می توان در موارد استثنايی از جمله وجود زوجين نابارور در خانواده، سن بالای زوجه و اسپرم نداشتن مرد پس از انجام بررسی های لازم پس از يک سال از زمان اقدام برای بارداری بدون استفاده از روش های پيشگيری آغاز كرد.

همایش یکروزه «تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک» با حضور  جمعی از مسئولین، رابطین ادارات،‌ سفیران سلامت و مراقبین بهداشت استان چهارمحال و بختیاری در سالن غدیر شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.