مشهد؛

هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در نیشابور

به مناسبت فرارسیدن هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های این هفته در نیشابور اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیشابور اظهار داشت: نامگذاری هفته اول ماه محرم‌الحرام به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر، دارای آثار ماندگاری در عرصه اجتماعی است.
ابوالفضل فتوحی گفت: هر فردی خواهان داشتن جامعه‌ای سالم و دور از هر گونه ناهنجاری، پلیدی و پلشتی است و روشن است که این امر، خود به خود حاصل نمی‌شود و نمی‌توان جامعه را رها نمود تا هر فردی به هر نحو و سلیقه‌ای که تشخیص دهد، «امر به معروف و نهی از منکر» را انجام دهد.
وی افزود: از سوی دیگر نیز نمی‌‌توان این دو فریضه مهم را که به عنوان یک اصل در قانون اساسی لحاظ شده است نادیده گرفته شود.
فتوحی تصریح کرد: آیین نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکردر سطح مدارس نیشابور، همایش "همه مسئولیم در حفظ فرهنگ عاشورایی وارتقای معنوی" دانشجویان ، همایش "همه مسئولیم در سلامت محیط کار وتقویت فرهنگ اقتصادمقاومتی" ، رزمایش تذکر لسانی، تجلیل از آمرین معروف و نهی از منکر، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نیشابوراست.
دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نیشابور تصریح کرد: مردم نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند و در صورت عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم مشارکت همه آحاد مردم می‌باشد؛ بسیاری از آسیب‌های اجتماع و گناه‌های افراد یا پیشگیری یا کاهش یافته و در نتیجه محیط اجتماعی سالم و امنی ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.