مشهد؛

کسب دیپلم افتخار مسابقات فیزیک سوئیس توسط دانش آموزان مدارس امام رضا(ع)

دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) برای نخستین بار به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران موفق به دریافت دیپلم افتخار مسابقات فیزیک «سرن» سوئیس شدند.

کسب دیپلم افتخار مسابقات فیزیک سوئیس توسط دانش آموزان مدارس امام رضا(ع)به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر پژوهش‌سرای امام رضا(ع) گفت: حضور دو تیم دانش آموزی پژوهشسرای امام رضا(ع) به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی  BEAMLINE CERN2016 افتخار بزرگی است که برای نخستین بار در این زمینه حاصل شد.
مهدی صباغ‌ مقدم افزود: در این مسابقات که تیم های دانش آموزی 5 نفره مسلط به زبان انگلیسی و علاقه مند به فیزیک ذرات حضور داشتند، پس از 30 ساعت آموزش در پژوهشسرای امام رضا(ع) توانستند عناوین پژوهشی «KOAN DECAY» و «PAIR PRODUCTION» و دیپلم افتخار این مسابقات را دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای «سرن» سوئیس با هدف یادگیری بهتر فیزیک، در قالب مسابقه جهانی Beamline فرصتی را برای حضور دانش‌آموزان دبیرستانی سراسر جهان فراهم می آورد، گفت: بنیاد فرهنگی رضوی نیز در راستای توسعه روحیه پژوهش و خلاقیت، همگام با تقویت مهارت‌های علمی دانش آموزان دوره های آموزشی مختلفی را برای دانش آموزان علاقه‌مند و منتخب آموزشگاه متوسطه دوم امام رضا(ع) برگزار کرد.
مدیر پژوهش‌سرای امام رضا(ع) اضافه افزود: پژوهش‌سرای امام رضا(ع) تلاش دارد با گسترش مباحث تفکر خلاق، برگزاری کارگاه‌های تخصصی دانش‌آموز محور در حوزه‌های علوم جدید، تعمیق مباحث دینی و علمی مبتنی بر سیره رضوی، روحیه تحقیق و پژوهش را در میان دانش آموزان تقویت ‌کند.
مهدی صباغ‌ مقدم گفت: رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش‌آموزان، ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت‌ها، تشویق دانش‌آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های علمی و کاربردی و اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش فردی و گروهی در بین دانش‌آموزان از رسالت‌های پژوهش‌سرای امام رضا(ع) است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار