اردبیل؛

پیش بینی برداشت بیش از یک هزار تن انواع گردو از باغات خلخال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: پیش بینی می شود پاییز امسال یک هزار و 800 تن انواع گردو در شهرستان خلخال برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هادی ذبیحی در بازدید از عملیات برداشت گردو از باغ های گردوی خلخال افزود: پیش بینی می شود پاییز امسال یک هزار و 800 تن انواع گردو در این شهرستان برداشت شود که این میزان در مقایسه با 3 هزار و 800 تن گردوی برداشت شده در میان مدت گذشته بیش از 50 درصد کاهش خواهد داشت.

وی دلیل اصلی کاهش میزان عملکرد درختان گردو در سال جاری را سرمای دیررس بهاره اوایل امسال ذکر کرد و گفت: این امر از سال های گذشته موجب وارد شدن خسارات سنگین مالی به باغداران گردو کار این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال افزود: شهرستان خلخال از جمله رویشگاه مهم درختان گردو در ایران به شمار می رود بطوری که رشد این درخت به صورت خودرو نیز در لکه های ناپیوسته و محدودی در مناطق مختلف این شهرستان مانند جنگل های سمت اسالم و پونل دیده می شود.

ذبیحی گفت: درختان گردو 2 هزار و 226 هکتار از باغ های میوه این شهرستان را به خود اختصاص داده که از این مقدار یک هزار و 431هکتار درختان گردوی بارور و 810 هکتار باغ جوان گردو می باشد.

وی افزود: بیشتر درختان گردوی این شهرستان زود برگ ده و حساس در مقابل سرمای دیررس بهاره می باشند و در سال های اخیر به علت وقوع سرمای دیررس بهاره آسیب دیده و عملکرد آنها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.