پژمان‌فر در نطق میان‌دستور:

بی‎مسولیتی دولت در ابلاغ برنامه ششم توسعه/ لزوم برخورد جدی دستگاه قضا با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاخیر در ابلاغ برنامه ششم توسعه این موضوع را اتفاقی نادر و حاکی از بی‎مسولیتی دولت خواند.


بی‎مسولیتی دولت در ابلاغ برنامه ششم توسعهبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت به مناسبت ایام دهه اول محرم، مردم را به عبرت‎گیری از آموزه‎های عاشورا فراخواند و گفت: هیات ‎های مذهبی و مداحان می توانند در جذب جوانان نقش موثری ایفا کنند. در اسلام دین نقش فردی ندارد و همه شئون زندگی انسان را در برمی‎گیرد. کارشناسان مذهبی می‎توانند در جلب و جذب جوانان در این ایام حرکت مفیدی انجام دهند.

وی افزود: برخی براساس آموزه‎های سکولار می خواهند دین را از سیاست جدا کنند، در حالی که انتظار این است که مداحان باید در هیات‎های مذهبی به رویکرد سیاسی و مذهبی به صورت همزمان توجه کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیات‎های مذهبی می‎تواند محلی باشد تا شمر‎های زمان در آن معرفی گردد، اعلام کرد: شیعه انگلیسی یکی از توطئه‎های دشمن است که باید به شکل موثری به مردم معرفی شود. امروز دشمن از طریق انحراف مذکور می‎خواهد ضربه خود را وارد نماید.

وی ادامه داد: حوزه‎های علمیه باید با همه ظرفیت امروز در میدان باشند و دولت هم می‎بایست به حوزه‎های علمیه کمک کند تا این مراکز آموزش دین بتواند حضور قوی خود را در جامعه دنبال کند.

عضو جبهه پایداری با انتقاد از رفتار مسولان دولتی در ابلاغ برنامه ششم توسعه در کشور، گفت: اینکه دولت یازدهم تا کنون برنامه‎های ششم توسعه را ابلاغ نکرده‎اند نشانه بی‎مسولیتی مدیران این دولت است و چنین اتفاقی بسیار نادر است. باید دقت داشت که این روند حرکت دولت می‎تواند آسیب‎های جدی به همراه داشته باشد.

پژمانفر با اشاره به اینکه دولت یازدهم در سال 92 با شعار قانونگرایی وارد صحنه انتخابات شد، اما امروز شاهد هستیم دولت قانون گزیز شده است، اظهار داشت: موضوع دریافت حقوق‏‎های نجومی در این دولت پیگری مناسبی نشد و انتظار داریم تا قوه قضاییه به منظور تسلی خاطر بخشیدن به مردم هرچه سریعتر با این مدیران برخورد لازم را انجام دهد.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری ازصحبت خود تاکید کرد: مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی را بالا می‎داند و به همین دلیل هم دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند، اما شاهد هستیم مصوبات این شورا تعداد کمی است و دولت نتواسته از طریق این شورا خواسته های مردم را تحقق بخشد. اینترنتی که در اختیار مردم است، کند بوده و تخلف‎ها در حوزه فضای مجازی آمار بالایی دارد.

وی پیرامون اظهارات معاون صدراعظم آلمان قبل از سفر به ایران مبنی بر اینکه ایران باید اسراییل را به رسمیت بشناسد، واکنش نشان داد و اعلام کرد: دولت در این زمینه نباید بی منطق عمل کند و لازم است وزارت امور خارجه و وزارت امور اقتصاد و امور دارایی نسبت به این زیاده خواهی آلمان سکوت نکنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از گزارش دیوان محاسبات نسبت به حدود 400 نفر چپاولگر بیت‌المال که با اخذ حقوق‌های نجومی لکه ننگی بر دامن مدیران کشور نهاده‌اند لازم می‌نماید که دستگاه‌های اجرایی و قضایی با برخورد قاطع و عادلانه ضمن برگشت اموال مازاد به بیت‌المال برخورد درس‌آموزی با آنان داشته باشند. شاید این برخورد تسکینی بر جراحت وارده بر قلوب تمامی آحاد ملت باشد.

پژمانفر در بخش دیگری از صحبت خود در راستای یک مطالبه استانی، خاطر نشان کرد: مصوبه برگزاری ISESCO(نشست وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی)در مشهد مورد بی توجهی و غفلت مسولان دولت واقع شد و علی رغم تاکید نمایندگان مجلس برای برگزاری این نشست در مشهد، محل تشکیل این نشست به کشور سودان منتقل شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار