مشهد؛

حذف تدریجی مزارع برنج در خراسان رضوی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از حذف تدریجی مزارع برنج در این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا نیکپور افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه مزارع برنج در استان‌هایی به جز گیلان و مازندران به علت مصرف بالای آب ممنوع شده و به تدریج بنا بر حذف آن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کشت برنج در خراسان‌رضوی بسیار محدود است و تنها در شهرستان‌های کلات نادری و درگز شالیزارهایی وجود دارند.

نیکپور گفت: امسال در تولید برنج خراسان‌رضوی کاهش به وجود نیامده و 2 هزار و 200 هکتار از این اراضی زیر کشت این محصول رفته که از هر هکتار متوسط 4 تن شلتوک برداشت شده و مجموعا 8 هزار و 800 تن شلتوک برنج از شالیزارهای خراسان رضوی برداشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی وجود خرده مالکان را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه زراعت دانست و بیان کرد: وجود زمین‌هایی با مساحت کوچک سبب می‌شود که امکان توسعه تکنولوژی از بهره‌برداران گرفته شود،همچنین وجود قطعات پراکنده سبب تلفات آب در حوزه کشاورزی شده و با توجه به بحران آب باید بتوان از آن پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه تجمیع زمینهای کشاورزی از سال‌های دور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار داشته است، اظهار داشت: شرکت تعاون تولید و نظام بهره‌برداران اقدامات مقتضی در این حوزه را در خراسان رضوی اجرایی می‌کنند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.