اردبیل؛

پرداخت 5 میلیارد تومان مشوق صادراتی سیب‌زمینی در اردبیل

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون 5 میلیارد تومان مشوق صادراتی به صادرکنندگان سیب‌زمینی در اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: در سال زراعی 95-94 در حدود 22 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز و مستعد این استان به زیر کشت زراعت سیب‌زمینی رفت و 750 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شد.

وی تصریح کرد: میزان مصرف داخلی استان اعم از خوراکی، صنایع تبدیلی و بذر 220 هزار تن است و ما بقی بر اساس برنامه‌ریزیهای انجام شده به استانهای همجوار و کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محصول سیب زمینی استان از طریق محل گمرک اردبیل، آستارا و بیله‌سوار به کشور جمهوری آذربایجان و در سایر استانها با همکاری اتحادیه صادرکنندگان به کشورهای افغانستان، عراق و ترکمنستان صادر می‌شود.

سروی در مورد اقدامات انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان برای ساماندهی به بازار این محصول افزود: صدور مجوز 130 هزار تن ظرفیت برای احداث انبارهای سرد و مکانیزه و سردخانه و شروع عملیات اجرایی 70 هزار تن با پیشرفت فیزیکی بین 30 تا 95 درصد به منظور افزایش زمان ماندگاری سیب زمینی در تنظیم بازار از اقدامات مهمی است که این سازمان انجام داده است.

وی افزود: کشت جایگزین 2 هزار هکتار کلزا، 300 هکتار ذرت شیرین، گیاهان داروئی، چغندرقند و گیاهان علوفه‌ای برای ساماندهی تولید سیب زمینی بر اساس نیاز خوراکی، صنایع تبدیلی، صادرات و اجرای آن در شهرستانهای اردبیل، نمین، نیر و سرعین در راستای سازماندهی به بازار فروش این محصول صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.