گروه های حقوق بشری: توزیع بحران پناهندگی در جهان غیر منصفانه است

گروه های حقوق بشری توزیع بحران پناهندگی در جهان را غیرمنصفانه دانسته و از کشورهای غنی خواستند پاسخ قویتری به حل این بحران بدهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس سازمان ملل در امور پناهندگان می گوید جنگ در سوریه، افعانستان، بروندی و سودان جنوبی شمار پناهجویان را به رقم بی سابقه 21.3 میلیون نفر در سال 2016 رسانده است.

58 درصد از پناهندگانی که مورد شناسایی این آژانس قرار گرفته اند سرپناهی در یکی از تنها 10 کشور همسایه خود یعنی لبنان، ترکیه، پاکستان، ایران، چاد، اتیوپی، کنیا، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو یافته اند.

«ویلیام اسپیندلر» سخنگوی آژانس امور پناهندگان سازمان ملل روز دوشنبه در بیانیه ای به بنیاد تامسون رویترز گفت: مسئولیت حفظ و حراست از پناهندگان به طور بسیار نابرابر توزیع شده است.

عفو بین الملل نیز در گزارشی اعلام کرده است که سهم نابرابر، در حال بغرنج تر کردن بحران است چرا که کشورهای میزبان اصلی که اکثر آنها فقیر هستند قادر به ارائه خدمات مناسب به تمام پناهندگان نبوده و بسیاری از آنها ناگزیر دل به دریا زده و سفر مخاطره آمیز به اروپا و استرالیا را در پیش می گیرند.

«اودری گائوگران» مدیر عفو بین الملل در امور مسائل جهانی در یک مصاحبه تلفنی گفت: کودکان از آموزش محرومند و افراد از غذای کافی و مناسب برخوردار نیستند.

این گروه طرفدار حقوق بشر، از کشورهای توسعه یافته خواسته است که به تناسب توانایی خود برای بردوش گرفتن این بار سنگین، پناهندگان بیشتری را بپذیرند.

«سلیل شطی» دبیر کل عفو بین الملل نیز در بیانیه ای گفت: مشکل، شمار پناهندگان در جهان نیست بلکه کشورهای غنی تر میزبان پناهندگان کمتری هستند و کارهای کمتری نیز برای آنها انجام می دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار