کرمانشاه؛

كرمانشاه براي توسعه نيازمند طرح هاي بزرگ پژوهشي است

استان کرمانشاه برای توسعه سخت نیازمند تجمیع منابع خرد پژوهشی دستگاهها و اجرای طرح های بزرگ پژوهشی و کلان فناوری در حوزه های مختلف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: استان کرمانشاه برای توسعه سخت نیازمند تجمیع منابع خرد پژوهشی دستگاهها و اجرای طرح های بزرگ پژوهشی و کلان فناوری در حوزه های مختلف است.
مهندس رضا رحیمی عصر ديروز در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم به عاشقان اباعبداله الحسين (ع) اظهار داشت: کشورهای توسعه يافته دنیا از طریق اجراي پروژه های بزرگ پژوهشی در حوزه هاي مختلف به این جايگاه قابل توجه رسیده اند.
معان اقتصادي و توسعه منابع استانداري افزود: استان كرمانشاه نيز براي رها شدن از وضعيت دشوار كنوني و رسيدن به يك توسعه پايدار سخت نيازمند اجراي طرح هاي پژوهشي بزرگ در حوزه های مختلف صنعتي، كشاورزي، گردشگري، اقتصادي، تجاري و بازرگاني، پزشكي و نفت و پتروشيمي است.
اين مدير ارشد اقتصادي با تاكيد بر اين موضوع كه از طرح هاي پژوهشي بايد در راستای حل مشکلات اساسی استان بهره بگیریم در ادامه اظهار داشت: استان كرمانشاه با توجه به برخورداري از مرزهاي مبادلاتي متعدد، داراي پتانسیل ها و امکانات بسيار خوبي در زمينه تجارت و بازرگاني است و بايد از طرح هاي پژوهشي در راستاي يافتن بهترين راهكارها براي افزایش سطح معیشت مرزنشینان بهره بگیریم.
وي ادامه داد: در حوزه کشاورزی نيز كرمانشاه داراي استعدادها و ظرفيت هاي بسياري است كه با انجام كارهاي پژوهشي هدفمند مي توان به راهكارهاي بهتر و علمي تري براي توسعه اين بخش دست يافت.
مهندس رحيمي در ادامه عنوان كرد: وزارتخانه ها و دستگاه هاي مختلف داراي تسهيلات پژوهشي بسيار قابل توجهي هستند كه بايد مديران تلاش كنند با رايزني هاي مداوم سهم استان را از اين منابع ارزشمند دريافت كنند. همچنين دستگاه هایی که در این زمینه از عملکرد خوبی برخوردار باشند مورد تقدیر و تشویق مديريت ارشد استان قرار خواهند گرفت.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري ادامه داد: متأسفانه وضعیت اعتبارات پژوهشی در دستگاه ها و ادارات مختلف کرمانشاه چندان مناسب نيست و بايد براي تغيير اين شرايط تلاش كرد.
اين مدير ارشد اقتصادي در ادامه خاطرنشان كرد: طرح ها و پروژه های پژوهشی ادارات و دستگاه هاي مختلف بايد در راستای مزیت ها و پتانسیل های استان تعريف شوند تا بتوان نتايج مطلوب تري از آن به دست آورد.
وي در دنباله سخنانش پایان نامه هاي دانشجويي را یکی از بسترهای تولید علم در استان دانست و گفت: باید تلاش كرد با يك برنامه ريزي هدفمند و هوشمندانه از اين پتانسيل ارزشمند در راستای اولويت هاي اصلي و مهم استان بهره گرفته شود تا پايان نامه هاي ارايه شده جنبه کابردی پیدا کنند.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.