شیراز؛

افزایش بهره مندی جامعه از خدمات سلامت

یکی از مهمترین روش های افزایش بهره مندی مردم جامعه از خدمات سلامت، پزشک خانواده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طرح پزشک خانواده در حوزه سلامت طرح جدیدی نیست، سلول های بنیادین این طرح با حضور پزشکان عمومی و متخصص در فارس و مازندران به عنوان دو استان پیشرو شروع به نفس کشیدن کرد.
دکتر زال زاده با بیان اینکه بسیاری از کشور ها پیشرو برنامه پزشک خانواده هستند افزود: مسئولین و تصمیم گیرندگان این طرح باید در این مسیر با شناخت ناهمواری ها و مشکلات این برنامه قدم برداشته تا طرح پزشک خانواده به  یک سرانجام مطلوب برسد.
وی اظهار کرد: این طرح که از ابتدای کار تاکنون بیش از 2 میلیون 800 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است با استقبال 92 درصدی مردم فارس رو به رو شده که در این خصوص در دسترس بودن، هزینه و ارائه برگ ارجاع از مزایای آن است .
دکتر زال زاده بیان کرد: این طرح اگرچه با هدف توسعه سلامت جامعه در استان فارس شکل گرفته است اما در ادامه مسیر با مخالفت هایی رو به رو شده که ندادن فرم ارجاع، نبودن پزشک در ساعات خاص و هزینه های آزاد از علل عمده نارضایتی از این طرح است.
کرم پور رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: این طرح بزرگ که منافع مردم را در بحث سلامت، درمان و بهداشت ایجاد می کند این نوید را می دهم که در آینده نه چندان دور به نحو احسن انجام شود.
برای توسعه طرح پزشک خانواده با استفاده از تجربه کشور های پیشرفته در این طرح می توان محدودیت هایی را برطرف کرد تا سلامت جامعه از ضمانت بیشتری برخوردار شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.