کرمان؛

فریب فرهنگی درنوجوانان واعتیاد دختران دانش آموز

مشاور عالی دبیرکل ستاد کشوری مبارزه با موادمخدر گفت به علت فریب های فرهنگی، میل به مصرف موادمخدر در بین برخی نوجوانان ایرانی مشاهده شده است.

فریب فرهنگی درنوجوانان راجدی بگیریدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر"حمید صرامی" که در سمیناری مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در مدارس متوسطه سخن میگفت ، با اشاره به اینکه افراد سودجو و توزیع کنندگان مواد مخدر، میان دانش آموزان شایع میکنند که مصرف برخی مواد مخدر باعث افزایش توان درس خواندن و یا افزایش انرژی و نشاط آنها و یا لاغری میشود ،گفت: متاسفانه این فریب فرهنگی در دختران بیش از پسران موثر می افتد و در نتیجه مصرف مواد مخدر در دانش اموزان دختر بیشتر از پسران است.

مشاور عالی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جهوری با اشاره به اینکه اولیا دانش اموزان و مدیران مدارس باید خصوصیات نسل جدید را بشناسند گفت انها باید بدانند بسیاری از نوجوانان امروز دارای حس کم مسئولیت پذیری ، ریسک پذیر، ستیزه جو، راحت طلب، و دنبال شادی های افراطی هستند.
وی افزود ما هم گریزگاه کافی برای تخلیه هیجانات نوجوانان و جوانان و فرصتهای کافی برای تفریح سالم آنها ایجاد نکرده ایم و این درحالیست که آنها دسترسی آسانی به مواد مخدر دارند . دکتر

صرامی گفت متاسفانه 55 درصد والدین ایرانی بعد از گذشت سه تا پنج سال از آغاز اعتیاد
فرزندشان ، از آن مطلع می شوند.

این استاد دانشگاه افزود باید تلاش کنیم تمایل به تجربه کردن مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان ایجاد نشود اما متاسفانه براساس برآورد سازمان جهانی بهداشت، 20 تا 30 درصد دانش آموزان در دنیا دارای مشکلات روانی و اجتماعی هستند که احتمال درگیر شدن انها با مشکلاتی نظیر ضعف اعتماد به نفس، انزواطلبی، افسردگی، اضطراب، فرار از منزل، پرخاشگری ، خشونت و از همه بدتر اعتیاد را افزایش میدهد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.