مشهد؛

حمایت، هدایت، کفایت و نظارت سمن ها، سیاست راهبردی خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سیاست راهبردی استان، حمایت، هدایت، کفایت و نظارت سمن ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی در جلسه هیئت نظارت بر سمن های استان افزود: تا کنون 847 سمن در استان شکل گرفته و در این دولت با رشد 15درصدی سمن ها روبرو بوده ایم فقط در سال 1394 ، 43 مجوز تأسیس سمن صادر شده است.

وی اظهار داشت: ورود به محورها و نیازهای مختلف جامعه که خوشبختانه در این دولت محور فعالیت سمن ها از 5 محور به 17 محور گسترش یافته است و همین امروز 12 سمن دیگر مجوز دریافت می کنند، در قلمروهای سلامت، بهداشت، زیست محیطی، آسیب های اجتماعی ، زیارت و فرهنگ هستند که نیاز جامعه است.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: توزیع جغرافیایی سمن ها مورد نظر ما است که در شهرهای کوچکتر و روستاها هم گسترش یابند لذا هم اکنون از طریق استانداری 94 سمن در سطح استانی، 348 سمن در سطح مشهد و 276 سمن در سطح شهرستان های کوچک و روستاها و 129 سمن هم از طریق ورزش و جوانان فعال هستند.

حسینی افزود: نظامنامه همکاری و توسعه مشارکت بخش های مختلف دولت با سمن ها در حال تدوین است و به اجرا در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: رویکرد ما گسترش سمن ها را در بین قشرهای مختلف جوانان ، زنان ، میانسالان ، کهنسالان، مهندسین و پزشکان و.. است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: توانمندسازی تشکلها را به عنوان سیاست راهبردی دنبال خواهیم نمود. خوشبختانه در سال گذشته، 2320 نفر ساعت مدیران سمن ها ،2304 نفر ساعت تشکلها، در قالب 220 تشکل آموزش دیده اند.

حسینی ادامه داد: برای تشکلهای تازه تأسیس نیز 260 ساعت آموزش انجام شده است این سیاست همچنان با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این که نظارت بر سمن ها توسط خود تشکلها و مردم و نیز هیأت نظارت بر تشکلها استمرار خواهد یافت، گفت: کار شبکه سازی سمن ها به منظور تواناسازی آنها را تقویت خواهیم کرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.