اهواز؛

اقدام به موقع مانع از وقوع حادثه شد

با اقدام به موقع ماموران آتشنشانی، مجتمع 3 طبقه 6 واحده واقع در کیانپارس از انفجار حتمی جان سالم به در برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساعت 15:10 روز گذشته در تماس شهروندان مبنی بر استنشاق و نشت شدید گاز در یک مجتمع مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز همزمان با اعزام تیم‌های اطفا حریق و امداد و نجات به محل، به صورت تلفنی مشاوره ایمنی را در مواجه با این شرایط به شهروندان حاضر در مجتمع ارایه داد.

مقصود حق‌شناس اظهار کرد: آتش‌نشانان خود را به محل پرخطر و در شرف حادثه که در خیابان اصلی کیان‌پارس حد فاصله خیابان 5 و 6 شرقی بود، رساندند و مرکز فرماندهی 125 در یک اقدام پیشگیرانه و به منظور آمادگی برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی، کلیه تیم‌های امدادی اورژانس 115 و عملیات گاز و عملیات برق را به محل اعزام کرد.

حق‌شناس ادامه داد: آتش‌نشانان به محض ورود با بوی شدید گاز مواجه شدند که به وسیله دستگاه‌های گاز‌سنج میزان تراکم گاز فشرده شده در این مجتمع سه طبقه 6 واحده را 10.000 ppm تشخیص دادند.

وی گفت: آتش‌نشانان بلافاصله با بستن شیر اصلی گاز و قطع برق مجتمع و باز کردن پنجره‌ها با رعایت احتیاط به کنترل وضعیت موجود پرداختند و اقدام به تخلیه ایمن ساکنین کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی آتش‌نشانان اهواز، از بروز یک حادثه بزرگ جلوگیری به عمل آمد. در این عملیات، تمام فروشگاه‌های طبقه همکف این مجتمع و مجتمع‌های مسکونی تجاری اطراف توسط آتش‌نشانان به صورت کامل تخلیه شده و محل کاملا در حالت ایمن قرار گرفته بود.

وی افزود: در این عملیات 5 دستگاه خودروی اطفا حریق و امداد نجات به همراه 15 آتش‌نشان شرکت داشتند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.