جلالی در کنفرانس ملی توسعه پایدار:

پدافند غیرعامل موتور محرکه اصول در قانون‌گذاری است/ نگاه ویژه برنامه ششم توسعه بر آمایش سرزمینی

رئیس مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی، گفت: پدافند غیرعامل موتور محرکه اصول در قانون‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی در کنفرانس ملی توسعه پایدار و پدافند غیرعامل که امروز دوشنبه 12 مهر در وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: سیاست‌های اجرایی مقام معظم رهبری که راهنمای دستگاه‌های اجرایی است خط مشی پدافند غیرعامل را مشخص کرده‌اند.

وی افزود: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات غیر مسلحانه است که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و نهایتا موجب تشکیل مدیریت بحران می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش دیگری از سخنانش به تشریح ابعاد پدافند پرداخت و متذکر شد: پدافند به دو دسته تقسیم می‌شود و این موضوعی است که همه کشورها به آن توجه ویژه‌ای دارند و موتور محرکه اصول در عرصه‌های قانون‌گذاری شناخته می‌شود و دارای رسالت عظیم است.

جلالی تأکید کرد: بر اساس ماده 121 برنامه چهارم، رعایت اصول پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه ضروریست. در سیاست‌های کلی برنامه ششم هم به این موضوع اشاره شده که گسترش هوشمندانه و مصون‌سازی پدافند غیرعامل با اجرای آن در مراکز حیاتی است بطوری که مستندات قانونی در اسناد بالا دستی نیز بر مقوله پدافند غیرعامل تأکید دارد.

وی با بیان اینکه آمایش سرزمین و طرح‌های منطقه‌ای براساس مفهوم دفاع و توسعه است، یادآور شد: سیاست‌های کلی آمایش در سال 90 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و در قانون پنجم توسعه هم به این موضوع اشاره شده است. همچنین در ماده 6 برنامه ششم توسعه به این مسئله توجهی ویژه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار