مشهد؛

آمادگی 150 مبلغ جهت مراسم ماه محرم در تربت جام

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام با فرا رسیدن ماه محرم گفت: محرم فرصت مغتنمی است که انسانها به صورت فردی و گروهی جهت رسیدن به اهداف و راههای مطمعن زندگی تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام حبیب الله زاهدی افزود: محرم بهترین زمان برای همه انسانها اعم از مسلمان و غیر مسلمان جهت انتخاب راه ماندگاری است و زندگی به معنای واقعی را نشان می دهد.

وی با اشاره به بخش فرهنگی تبلیغات اسلامی اذعان داشت: اداره تبلیغات اسلامی نسبت به تهیه نمودن مباحث فرهنگی هیئت های مذهبی احساس وظیفه دارد و معتقد است تمام فعالیت های هیئت های مذهبی باید نهایتا در خدمت مباحث فرهنگی باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام خاطرنشان کرد: مسئولین به دلیل خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و اسلامی در جامعه نقش موثر و بسزایی دارند.

حجت الاسلام حبیب الله زاهدی اظهار داشت:با توجه به اینکه جوانان ضمیری پاک دارند و احتمال اینکه هجمه های فرهنگی دشمن به آنها لطمه هایی را وارد کنند یا در معرض ضربه پذیری قرار داده باشد بهترین فرصت، استفاده از محرم و جلسات ابا عبدالله الحسین می باشد.

وی هیئات مذهبی را مهمترین پتانسیل سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت برشمرد و یادآور شد: در این ایام 110 هیئت مذهبی در شهرستان تحت نظارت این اداره به فعالیت می پردازند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام اضافه کرد: در این ماه مساجد با برگزاری مراسم عزاداری مهمترین کانون جذب جوانان به فرهنگ عاشورایی هستند به همین منظور فعالیت 80مسجد می تواند نقش اثر گذاری در راستای تحول فکر ی و فرهنگی جوانان ایفا کند.

حجت الاسلام زاهدی ادامه داد: از جمله های برنامه های این ماه اعزام مبلغ به روستاها، هیئت ها ومساجد است که درحال حاضر ازبین 150 مبلغ در شهرستان 40مبلغ اعزامی و 110 مبلغ بومی مستقر می باشند.

هیئت های مذهبی در معرفی و اعتلای قیام سیدالشهدا (ع) و گسترش فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت نقش بسزایی داشته و نگذارد مردم بخصوص جوانان از ارزشهای فرهنگی غنی دور باشد و بر اثر غقلت دچار انحراف نشوند.

رییس اداره تیلیغات اسلامی تربت جام خاطرنشان کرد: قدر و ارزش این ماه را به خوبی بدانیم واز فرصت محرم جهت مبارزه با خواسته های نفسانی، هوی و هوس و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار