چابهار

اقتصاد و توسعه پایدار باید دریامحور باشد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتصاد و توسعه پایدار باید دریامحور باشد، گفت: تداوم حرکت در مسیر دریا یک امر ضروری برای کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،بهروز آقایی در مراسم جشن روز جهانی دریانوردی که با حضور ارگان‌های دریایی، مسؤولان شهرستانی و مورخ برجسته کشور خسرو معتضد برگزار شد، اظهار کرد: چابهار بهترین نقطه راهبردی برای تعاملات سیاسی، ارائه خدمات حمل و نقل دریایی، ترانزیت کالا برای کشور افغانستان و آسیای میانه و ترانشیپ کالا به دلیل کمترین میزان انحراف از خطوط اصلی کشتیرانی نسبت به سایر بنادر خلیج فارس است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: شعار امسال «دریا و کشتیرانی ضرورت اجتناب ناپذیر توسعه» بیانگر این است که بخش دریایی، شامل کشتی ها و بنادر و افراد شاغل در آنها، می‌تواند نقش بارزی در کمک به کشورها برای ارتقا اشتغال، آبادانی و پایداری در ساحل از طریق تجارت در دریا، بهبود بخش دریایی و بندری به عنوان آفریننده ثروت به صورت توسعه اقتصادی دریامحور و پایدار ایفا کند.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی جهان به گونه‌ای شده که وابستگی کشورها به سرمایه های یکدیگر بیشتر و پررنگ‌تر از گذشته شده است زیرا در دنیای امروز هیچ مرز و محدوده‌ای برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد و این فرآیند بسیار گسترده تأثیر مهمی در توسعه تجارت حمل و نقل دریایی دارد و طبعاً چنین روندی اهمیت کشتیرانی را برای جهانیان حیاتی کرده است.

وی تصریح کرد: امروزه با توجه به نگاه ویژه دولت و همت سازمان بنادر و دریانوردی به منطقه شرق کشور و استان سیستان و بلوچستان دو اتفاق بزرگ در حال رخ دادن است یکی بهره‌برداری فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی در اواخر سال جاری و دیگری افتتاح مجهزترین ترمینال مسافر دریایی کشور با زیربنای 4 هزار متر مربع است.

وی تأکید کرد: صنعت گردشگری در کشورهایی پایدارتر و پررونق‌تر خواهد بود که بر دو اصل گردشگری دریایی و کشتیرانی ساحلی نهاده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار