سیستان وبلوچستان

جامعه معاصر بیش از هر زمان دیگر تشنه فرهنگ حسینی است

نمایندگی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جامعه معاصر بیش از هر زمان دیگر تشنه فرهنگ حسینی است و رفع این عطش در پرتو مجاهدت‌های مبلغین و روحانیون است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در همایش مبلغان و فرهنگ قانون‌مداری در سالن شهید بهشتی دادگستری زاهدان، اظهار کرد: بقای اسلام در گرو پاسداشت نهضت عاشورا است.

نمایندگی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تشریح نقش و جایگاه نهضت عاشورا در تحکیم اسلام افزود: جامعه معاصر در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر تشنه فرهنگ حسینی است و رفع این عطش در پرتو مجاهدت‌های مبلغین و روحانیون است.

وی با تأکید بر پاسداشت ارزش‌های قیام کربلا، ادامه داد: نهضت امام حسین(ع) از فرهنگ جامعه شیعی زدودنی نیست، امری که هم استبداد و هم استکبار در طول تاریخ به آن پی برده است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: مهم‌ترین فتنه در این نهضت تحریف و انحراف ارزش‌های دینی و نهضت امام حسین(ع) است.

سلیمانی تاکید کرد: روحانیون و مبلغین در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) بر نقش سازنده قیام کربلا در بقای اسلام و احیای مکارم اخلاقی اهتمام ورزند.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: برخلاف رویکرد تنبیهی، متاسفانه آمار جرایم طی دهه‌های اخیر به صورت مستمر روند افزایشی داشته و تنوع و تکثر جرائم و آسیب‌های اجتماعی ضرورت بهره‌گیری از روش‌های پیشگیرانه اهمیتی مضاعف می‌بخشد.

رسول نامی با تاکید بر ضرورت ارتقای آگاهی‌های همگانی و اطلاع‌رسانی مصادیق جرایم و آسیب‌های اجتماعی افزود: علم به قانون در پایبندی به آن نقشی حایز اهمیت ایفا می‌کند و روحانیون و علما در این دانش‌افزایی وظیفه سنگینی برعهده دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار