بندرعباس؛

خودکفایی 300هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد

محمد امیدمعاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: در سه سال گذشته بیش از 300هزار خانوار با کمک های اشتغال زایی کمیته امداد خودکفا شدند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،وی در پنجمین جلسه تخصصی اشتغال افزود: باخودکفایی این افراد در پرداخت 600میلیارد تومان از کمک های بلاعوض کمیته امداد در کشور صرفه جویی شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: تاپایان سال نیز طرح خودکفایی 3هزارخانوار در هرمزگان برنامه ریزی شده است.
امید در این جلسه گفت: توسعه مشاغل و صنایع خرد ازبرنامه های اصلی کمیته امداد در کشوراست.
وی افزود: بر اساس تفاهمنامه کمیته امداد هرمزگان و شرکت توزیع برق هرمزگان 25درصد از اعتبارت اشتغال زایی امسال به توسعه صفحه های خورشیدی درمنازل روستایی اختصاص یافته است.
امیدگفت: در 5سال گذشته بیش از 37هزار طرح با اعتبار بیش از 200میلیارد تومان در هرمزگان ایجاد شده که 18درصد این اعتبارات ازمحل کمیته امداد و بقیه از طرف بانک ها تامین شده است.
استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: بسیاری ازمشکلات مانند قاچاق، حاشیه نشینی در هرمزگان با رونق مشاغل خرد حل میشود.
جادری افزود:برای کاهش بیکاری نیاز است تا کارگاه های بزرگ اقتصادی و صنایع و مناطق آزاد اولویت را  به اشتغال نیروهای بومی دهند.
وی گفت: دستگاه های اجرایی طرح ها و برنامه های اشتغال به کارگروه ارائه دهند و از گزارش دهی صرف خودداری کنند.
استاندار هرمزگان افزود: برای تحقق رونق اقتصادی صنایع و کارگاه های بزرگ اقتصادی اولویت را به خرید کالاو خدمات از شرکت ها و تولیدات درون استان دهند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال در هرمزگان نیز گفت: براساس اطلاعات سامانه اشتغال رصد 35دستگاه اجرایی از ابتدای سال در هرمزگان نزدیک به 5هزار شغل ایجاد شده است.
سلیمی افزود: امسال برای توسعه مشاغل خرد بیش از 63میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی گفت:تشکیل خانه صنایع دستی درروستاهای استان،تشکیل کارگروه ارتقای اقتصادی درمناطق حاشیه نشینی و بافت های فرسوده، اولیت جذب نیروهای بومی در کارگاه ها و صنایع بزرگ استان،رونق تولید با خرید کالاهای تولیدی در استان و توسعه مشاغل خرد ازمهمترین مصوبات این کارگروه بود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار