کرمان؛

صدور 60 میلیون دلار فرش از کرمان

صادارت فرش کرمان به بیش از 60 میلیون دلار در سال رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مصطفی زریسفی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اعلام این خبر گفت: استان کرمان حدود 12 درصد صادارت فرش کشور را به خود اختصاص داده و جذابیت خرید فرشهای تولید کرمان در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

وی افزود: اخیرا دو فرش از کرمان در حراجی کریستی لندن و نیویورک به ارزش بیش از 40 میلیون دلار به فروش رفته اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان که در جلسه کارگروه انتخاب صادر کننده نمونه استان کرمان سخن میگفت افزود :میزان صادرات از طریق گمرکات استان کرمان در پنج ماه اول امسال به 398 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بالایی برخوردار است.

مصطفی زریسفی با اشاره به اینکه در سالهای نه چندان دور بیش از 90 درصد صادرات استان کرمان مربوط به محصول پسته بود افزود: درحال حاضر ترکیب صادرات استان تغییر کرده و تولیدات حوزه صنعت و معدن بیش از 49 درصد از کل سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی هدف تعیین شده صادارت استان کرمان در برنامه اقتصاد مقاومتی را معادل یک میلیارد و 169 میلیون دلار در سال 95 ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه عمده صادارت استان کرمان در شش ماه دوم سال انجام می شود این هدف محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: صدور ، فرش ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار