شیراز؛

ممنوعیت ورود طبل‌های بزرگ و دمام به حرم شاهچراغ(ع)

رئیس شورای هیأت‌ های مذهبی فارس گفت: با توجه به تدابیر امنیتی در نظر گرفته‌شده برای عزاداری محرم، از ورود طبل و سنج ‌های بزرگ و دمام به حرم احمد بن موسی(ع) جلوگیری می ‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مظفر مختاری رئیس شورای هیأت‌های مذهبی فارس گفت: با توجه به شرایط حرم از ورود طبل‌ های بزرگ و سنج، دمام و علامت بزرگ به داخل حرم احمد بن موسی(ع)جلوگیری می ‌شود و امیدواریم روسای هیئات این موارد را به عزاداران محترم متذکر شوند.
 وی افزود: محرم امسال مانند سال ‌های گذشته مردم و هیئات مذهبی در جهت تعظیم و تکریم ایام محرم و عزاداری عاشورا و تاسوعا و شعائر دینی برنامه‌ های خود را برگزار می ‌کنند.
وی ادامه داد: نزدیک به هزار خیمه در شهرستان شیراز و خیمه‌ های بسیار زیاد در سطح استان برپا می ‌شود و هیئات با توجه به برنامه‌ هایی که در بحث امر به‌ معروف و نهی و از منکر و تنظیم شعائر دینی دارند برنامه‌ های لازم را آماده کرده‌اند.
رئیس شورای هیئات مذهبی فارس بیان کرد: در شهر شیراز تعدادی از هیئات به حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، سید علاء‌الدین حسین و سید تاج‌الدین غریب مشرف می ‌شوند و تعدادی از هیئات در خیابان‌ های همجوار حرم دسته ‌روی و عزاداری خواهند داشت.
مختاری خاطرنشان کرد: مسائل امنیتی و بهداشتی توسط هیئات در سر لوحه کار هیئات است و شروع برنامه‌ های آن ها با اقامه نماز جماعت و قرائت قرآن کریم است و به‌ جای حمل عکس ‌ها و تمثال ‌های نامربوط، عکس شهدای عزیز را حمل کنند.
رئیس شورای هیأت‌ های مذهبی فارس تصریح کرد: حضور روحانیون و مبلغان در برنامه ‌های عزاداری در دستور کار است و از هر هیئت پنج نفر به‌ عنوان همیار پلیس در مسیر حرکتی آنان فعالیت می کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر‌حسین
۱۱:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تنه‌ی‌خالیشو‌چند میدید
Iran (Islamic Republic of)
ایر علی
۲۳:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
فروشی است
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۲:۴۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
طبل فروشی هست
آخرین اخبار