اصفهان؛

رونمایی ازارکستر پیشکسوتان خسروان نغمه‌پرداز و مجموعه بانگ سرخ

ویژه‌برنامه رونمایی از ارکستر پیشکسوتان "خسروان نغمه‌پرداز" و مجموعه "بانگ سرخ با حضور اهالی هنر در هنرسرای خورشید اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، ویژه‌برنامه رونمایی از ارکستر پیشکسوتان "خسروان نغمه‌پرداز" و مجموعه "بانگ سرخ"،  با حضور چهره‌های مطرح اصفهان و به میزبانی هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان آغاز شد.
دکتر عیدی، مدیر امور هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این مراسم درباره ارزش‌های کشور عزیزمان و اهمیت زنده نگه داشتن سنت‌ها سخن به میان آورد و گفت: جامعه جهانی در سده گذشته به سمت خالی شدن ملت‌ها از حکمت و کمرنگ شدن سنت‌ها پیش رفته است.
وی افزود: باید دانست که هر کسی که صدای خوبی دارد، الزاماً هنرمند نیست و با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و شروع مراسم‌های عزاداری و نوحه‌ها، این موضوع بیش از پیش به چشم می‌آید که باید همه درباره آن دقت لازم را به خرج دهند.
وی ادامه داد: ما باید بدانیم برای ساختن یک آینده خوب، نیاز به پایبندی به ریشه‌های خود داریم و در همین راستا، یکی از دلایل برگزاری چنین برنامه‌هایی توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان همین زنده نگه داشتن ارزش‌ها و سنت‌ها است.
پس از پایان اجراهای گروه "خسروان نغمه‌پرداز" از یک هنرمند و کارگردان سرشناس اصفهان، امرا... احمدجو که در سالن حضور داشت درخواست شد تابه روی صحنه بیاید. هم‌چنین از منصور قربانی، رییس هنرسرای خورشید و استاد شیخ صراف، از پژوهشگران حاضر در سالن، نیز دعوت به عمل آمد تا به روی صحنه بروند و از تابلوی گروه ارکستر پیشکسوتان "خسروان نغمه‌پرداز" رونمایی کنند.
امرا... احمدجو، کارگردان مطرح اصفهان نیز در این ویژه‌برنامه با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت‌های هنری قابل توجه شهر اصفهان گفت: اصفهان با توجه به پیشینه پربار خود در زمینه هنر، خاستگاه موسیقی نیز به شمار می‌رود و من در این 20 سال که در این شهر زندگی می‌کنم، هیچگاه محفل اصفهان را خالی از هنرمندان درجه یک ندیدم.
این کارگردان مطرح اصفهان به ضرورت تداوم تربیت هنرمندان شاخص در نصف‌جهان اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم چنین برنامه‌هایی در ادامه نیز تداوم داشته و دلیلی بر ترویج فرهنگ و هنر در شهر اصفهان قلمداد شود.
استاد تقی سعیدی، یکی از اعضای گروه ارکستر "خسروان نغمه‌پرداز" نیز در این مراسم گفت: بسیار زیبا است که از هنرمندان دلجویی می‌شود و برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث دلگرمی هنرمندان است و در راستای این دلگرمی، اشتیاق به کار در زمینه هنر توسط هنرمند زیاد می‌شود که باعث ترویج هنر در جامعه می‌شود.
پس از پایان صحبت‌های استاد سعیدی، قسمت‌هایی از پشت‌صحنه تهیه مجموعه "بانگ سرخ"، برای حاضران به نمایش در آمد و لحظاتی نیز با صحبت‌های تنظیم‌کننده این مجموعه یعنی استاد سینا فرزادی‌پور همراه بودیم.
سینا فرزادی‌پور درباره این مجموعه گفت: سعی بر این بوده که تمام ملودی‌‌های این مجموعه از ملودی‌های قدیمی باشند و اشعار این مجموعه بیشتر در توصیف امام حسین(ع)، حماسه عظیم عاشورا و حالت عرفانی میان خداوند و امام حسین(ع) باشند.
وی ادامه داد: پروژه "بانگ سرخ" شامل 40 ارکستر است و این خود دلیلی بر عظمت این مجموعه به شمار می‌رود. در واقع باید بگویم که در ساخت این کار، اگر کمک دوستان نبود این مجموعه به هیچ وجه در 110 روز جمع‌آوری نمی‌شد.
این هنرمند اصفهان با بیان اینکه من این مجموعه را تقدیم به چهار نفر می‌کنم، تصریح کرد: مرحوم حاج اصغر سعیدمنش، استاد تقی سعیدی، استاد سعید جواهری و پدربزرگ خودم همواره همراه من بودند و من، مجموعه بانگ سرخ را به آن‌ها تقدیم می‌کنم.
گفتنی است؛ در پایان برنامه از تمام همکاران تهیه این مجموعه، از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اهدای هدایایی تجلیل شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.