دبیرمرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک؛

30 درصد ازجمعیت کشور کودک هستند

دبیرمرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت:از لحاظ مقطع سنی افراد زیر 18 سال کودک نامیده می‌شوند که این افراد حدود 30 درصد از جمعیت کشور ما را شامل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مظفر الوندی در جلسه هم اندیشی سازمان های مردم نهاد ، موسسات و انجمن های حوزه کودک که ظهر امروز در استانداری برگزار شد ، گفت: بیش از 30 درصد از جمعیت کشوررا افراد زیر 18 سال تشکیل می دهند که از لحاظ مقطع سنی این افراد کودک نامیده می‌شوند.

وی در ادامه بر ضرورت تشکیل خانه سمن ها بخصوص سمن های مرتبط با کودکان و تخصصی نمودن سمن ها تأکید کرد و افزود : دولت جدید رویکرد مثبتی به این موضوع وجود داشته و در برخی استان ها خانه سمن ها تشکیل شده تا به صورت تخصصی فعالیت خود را ادامه دهند.

دبیرمرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک همچنین در اين جلسه بر لزوم همكاري و هماهنگي بين تمامي دستگاههاي مرتبط با حوزه حقوق كودك تاكيد كرد و خواستار توجه همگاني به مباحث حقوقي كودكان و حمايت از آنان شد.

الوندی به پیمان نامه حقوق کودک اشاره کرد و گفت : پیمان‌نامه حقوق کودک یک کنوانسیون بین‌المللی است که حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اهداف سازمان های مردم نهاد ،گفت : در جوامعی که ساختار صرفا دولتی با اهداف و وظایف مشخص نتوانست به نتیجه مطلوب دست یابد سازمان های مردم نهاد شکل گرفت تا خلا های موجود را پر کند .

دبیرمرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ادامه با بیان اینکه در جلسات مرتبط با سمن ها باید نوع دیدگاهها باید تغییر یابد و نباید تنها به دنبال مسائل و مشکلات مالی از منابع دولتی بود چرا که ویژگی ، ساختار و اهداف این سمن ها به مردمی بودن آنها است .

وی در ادامه به مطالعات انجام شده در خصوص سمن ها اشاره نمود و اظهار داشت : ترویج دادن موضوع مشارکت ، جهت دهی و نظم دهی به مطالبات اجتماعی و در نهایت نظارتی بودن سمن ها از مهمترین کارکردهای سمن ها است .

تاجفر مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری نیز در این جلسه گفت : سازمان های مردم نهاد در نگاه دولت یازدهم به عنوان فرصتی هستند که در پیشرفت و توسعه کشور نقش بسزایی دارند.

در این جلسه همچنین مدیران موسسات و سمن های مرتبط با کودکان به معرفی سمن ها ، اهداف ، عملکرد و برنامه های خود پرداختند .

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.