قزوین؛

همایش طلائیه داران تبلیغ

نماینده ولی فقیه در استان گفت : تبیین حق و باطل و پرده برداری از نقاب نفاق وظیفه روحانیون است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در همایش طلائیه داران تبلیغ ، از مبلغان خواست از چهره نفاق با همه توان  پرده برداری کنند .

همایش طلائیه داران تبلیغ

وی با اشاره به اینکه  بسیاری از مسائل دین بصیرت افزایی است افزود : روحانیون در منبرهای خود باید  ابن زیادهایی  امروز را شناسایی و به مردم معرفی کنند.

امام جمعه قزوین گفت : اگر طلاب و مبلغان ما فقط به تاریخ صدر اسلام بپردازند و منافقان کنونی را معرفی نکنند به جای کمک به امام حسین ، دشمنان این امام همام را یاری کرده اند .

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی همچنین از مبلغین خواست مراقب افراد چاپلوس و متملق و منافق باشند و با تبلیغ اصولی خود چهره منافقان ، چاپلوسان که سعی دارند به دین ضربه بزنند را افشا کنند .

وی  آمریکا و اسرائیل را از دشمنان ایران و اسلام دانست گفت :این دشمنان تا ما را به ذلت نکشانند دست بردار نخواهند بود .

نماینده ولی فقیه در استان  با اشاره به  سخنرانی رییس جمهور در سفر به قزوین گفت : در سخنانی گفته شد که  ما در میز مذاکرات برای مبارزه با تروریسم هدف مشترکی داشتیم که باید گفته شود که   قطعا هدف ما در مبارزه با تروریسم با امریکا مشترک نیست چون انها شیخ حسن نصرالله، مردم فلسطین و یمن و ایران را تروریسم می دانند و ما شیمون پرز، نتانیاهو، هیئت حاکمه آمریکا را مصداق عملی تروریسم می دانیم .

وی با اشاره به اینکه گفته شده استراتژی مذاکرات برد برد است و در مذاکره باید چیزی بدهی و چیزی بگیری افزود : مذاکره که  عزت، شرف و حیثیت خود را بدهیم و ذلت و خواری بگیریم  بی منطقی است.    

امام جمعه قزوین در ادامه توجه به امامت و ولایت را اساس تبلیغ دانست و گفت : وحدت نیاز جامعه کنونی است و همه وظیفه داریم  برای اعتلای این ارزش تلاش  کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود :  همانگونه که امام حسین(ع) عامل وحدت بودند ما  هم باید در مسیر وحدت حرکت کنیم و مروج یکپارچگی  بین مردم و مسئولان باشیم.

 نماینده ولی فقیه از ملبغان خواست اهداف نهضت قیام امام حسین(ع) از جمله اقامه نماز، قرائت قرآن، اخلاق انسانی ، ذلت ناپذیری ، مبارزه با انحراف و امر به معروف و نهی از منکر را در این ایام برای مردم بازگوکنند .

 استاندار قزوین هم در این همایش گفت : روحانیون همیشه پشتوانه اجرایی ، معنویی و هدایتی بوده و هستند.

همایش طلائیه داران تبلیغ

فریدون همتی از روحانیون خواست در منبرهای خود امید را در بین مردم بالا ببرند و توصیه به ازواج و نفی از طلاق  را مورد توجه قرار  دهند.

 وی به مبلغان گفت : از خانواده ها بخواهید توجه به فرزندان داشته باشند که این توجه آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را کاهش می دهد .

استاندار در ادامه  ضمن قدردانی از علما ، روحانیوین ، نخبگان و همه مردم که دربرگزاری  مراسم  پرشور استقبال از رییس جمهوری  نقش داشته اند افزود : تقویت مسولان نظام ، تقویت نظام و رهبری نظام است.

همتی همچنین اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مایه فخر و مباهات دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان دانست.

استاندار با اشاره به تحریم ها گفت : دشمن وقتی تمام راه ها را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران امتحان کرد و به نتیجه نرسید به سمت جنگ اقتصادی رفت اما ایستادگی مردم در برابر مشکلات اقتصادی بار دیگر دشمنان را مایوس کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین هم در این همایش گفت : از سال 90 و از زمان تشکیل این ستاد تا کنون بر تعداد عاشقان و زائران اباعبدالله حسین افزوده شده است به طوری که تعداد زائران  از 100 هزار نفر به  2 میلیون نفر رسیده است .

همایش طلائیه داران تبلیغ

حجت الاسلام احمدی افزود : با وجود تهدیدات و رعب و وحشت ایجاد شده در کشور عراق  ازسوی گروهک‌ های تکفیری و داعش، زائران بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه در این حرکت عظیم حضور یافتند و این عامل مهمی برای اثبات اقتدار و سربلندی ملت شریف ایران اسلامی است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تصریح‌کرد: اربعین این اقتدار را به شیعیان بخشید که با عشق و ارادت خاصی که با حسین بن علی(ع) داشتند در مقابل وحشت روانی دشمن بی‌اعتنا شدند و با شکوه خاصی مراسم اربعین را در کربلا برپا کردند.

حجت السلام نعمت الهی هم در این همایش، ما ه محرم را ظرفیت مناسبی برای تبلیغ دین اسلام و فلسفه نهضت امام حسین دانست و گفت : لازم است تا روحانیون تا در این ایام در ترویج اقامه نماز ، تفسیر و تلاوت قران ، احکام ، نذر فرهنگی ،  وحدت  و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

سردار محمودی فرمانده انتظامی استان هم  با بیان اینکه نهی از منکر باعث میشود جلوی کج روی ها گرفته شود  گفت : با انجام این فریضه الهی آسیب های اجتماعی کاهش و  به تبعه آن جرم هم کمتر اتفاق میافتد.

همایش طلائیه داران تبلیغ

وی از طلاب خواست در منبرها توصیه شود تا از مراسم نا متعارف که در شان محرم نیست پرهیز شود ، هرچند پلیس اجازه هیچگونه مراسم نا متعارفی را نمی دهد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه حفظ امنیت  تنها وظیفه پلیس نیست افزود : برقراری نظم و امنیت نیازمند همکاری همه است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.