ولایتی در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک:

کشورهای حامی تروریسم در سوریه دچار اشتباهات محاسباتی شدند/آمریکایی‌ها در دیرالزور اشتباه بزرگی انجام دادند

کشورهای حامی تروریسم در سوریه دچار اشتباه محاسباتی شدند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: کشورهای حامی تروریست و کشورهایی که نسبت به ایجاد گروه‌های تکفیری در منطقه اقدام و حمایت کرده‌اند دچار اشتباه محاسباتی شدند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با بیرک وندرمان رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک که امروز ظهر برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای حامی تروریست و کشورهایی که نسبت به ایجاد گروه‌های تکفیری در منطقه اقدام و حمایت کرده‌اند دچار اشتباه محاسباتی شدند.

وی در ادامه افزود: آنها در باتلاقی فرو رفته‌اند که به راحتی نمی‌توان از آن بیرون آیند چرا که نمی‌دانستند مردم و دولت قانونی سوریه این گونه حدود شش سال در مقابل هجوم و دخالت بیگانگان ایستادگی و مقاومت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ضمن اشاره به حل بحران سوریه، سه راه حل را برای پایان یافتن این بحران موثر دانست، تأکید کرد: تفاهم بر سه اصل اساسی شامل حفظ تمامیت ارضی سوریه، قطع مداخله قدرت‌های خارجی در این کشور و قانونی دانستن دولت بشاراسد می‌تواند راه حل بحران سوریه شود.

وی روابط دو کشور ایران و بلژیک را مثبت دانست، گفت: دو کشور حدود دو قرن روابط حسنه را تجربه کرده‌اند و دوستان ما در وزارت خارجه برای توسعه روابط همه جانبه با بلژیک اولویت قائل هستند. امیدواریم سفر جنابعالی و هیئت همراه بتواند با توجه به مذاکراتی که انجام خواهد شد گام‌های موثری در توسعه این روابط برداشته شود.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: می‌دانیم که جنابعالی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای دارای تجربیات ارزشمند و تخصص عالی هستید و یقینا نظرات شما می‌تواند در نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها به ویژه در مورد بحران سوریه و برخی از بحران‌های منطقه‌ای مفید باشد.

ولایتی در رابطه با بحث تجزیه سوریه افزود: این اتفاق هرگز در سوریه اتفاق نخواهد افتاد و تنها راه حل بحران سوریه اقدام به خواسته مردم و ملت و حفظ تمامیت ارضی سوریه است. آنچه که آمریکایی ها در دیروالزور انجام دادند اشتباه بزرگی بود که موجب شد هزاران نفر ازمردم بیگناه سوریه، کشته شوند.

ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: مردم سوریه سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند و هیچ کشور خارجی حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، ولایتی ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار