دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری برنامه‌های ویژه در ایام ماه محرم در مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی در نشست خبری پیرامون برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام محرم که در محل این اتحادیه برگزار شد، بیان کرد: اهمیت فعالیت‌های جانبی در محرم، قرارهای معنوی عزا، برگزاری مسابقه کتابخوانی بوی سیب، تجمع‌های هیئت‌های دانش‌آموزی احلی من العسل، هیات‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) به صورت شهری، برگزاری برنامه‌های ویژه قرارگاهی و اجرای برنامه‌های ویژه اعضای طرح راهنمایی و طرح کاروان عشق از برنامه‌های ما در ماه محرم است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت ماه محرم فضاهای مدرسه به ویژه نمازخانه‌ها و حسینیه‌ها سیاه پوش می‌شوند و پوسترهایی حاوی مفاهیم ارزشمند عاشورایی در مدارس نصب می‌شود. 

علامتی گفت: اعزام مبلغان و روحانیون به مدارس و برگزاری کلاس‌های پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌های ماست.

وی با بیان اینکه رادیو محرم در مدارس راه‌اندازی می شود، اظهار کرد: در وقت‌های زنگ تفریح از رادیو محرم فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و اساتیدی مانند شهید مطهری درباره حضرت امام حسین (ع) و نهضت عاشورا و مداحی‌های از رادیو محرم پخش می شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی یادآور شد: سازماندهی و بهره‌مندی از گروه انتظامات به منظور ایجاد نظم هر چه بهتر مراسم و استفاده از لباس‌های هماهنگ و نمادهای مناسب برای خادمان عاشورایی از برنامه‌های فضاسازی محیطی مدرسه، اطلاع‌رسانی و تبلیغات است.

علامتی به برگزاری برنامه هیئت انصارالمهدی(عج) در مدارس اشاره و عنوان کرد: فعالیت‌های جانبی در دهه محرم شامل تشکیل گروه‌های نشریه‌نویسی با موضوع محرم، تشکیل گروه تعزیه‌خوانی یا نقاله‌خوانی، تشکیل نمایشگاه‌های موضوعی، برگزاری حلقه معرفت، برگزاری جلسات ادبی (سوگواره عاشورا)، قرارهای معنوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی بوی سیب است.

وی افزود: این برنامه‌ها موجب تقویت سطح ایمان و معرفت دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی می شود و در قرارهای معنوی در یک روز خاص اعضا به صورت دسته جمعی عهد می‌بندند که یکی از خصائص اخلاقی امام حسین (ع) را در خود نهادینه کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی بیان کرد: همچنین فایل کتاب بوی سیب نوشته حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری که شرحی بر زیارت عاشورا است، میان دانش‌آموزان اعضای اتحادیه توزیع می‌شود تا بتوانند در مسابقه کتابخوانی بوی سیب شرکت کنند.

وی یادآور شد: تجمع هیئت دانش‌آموزی احلی من العسل روز شنبه ۱۷ مهرماه برگزار می شود و از ظرفیت مداحان دانش‌آموز و اجراهای برنامه‌های جریان‌ساز از قبیل امضای عهدنامه استفاده می کنیم؛ همچنین هیئت‌های دانش‌آموزی شهری به صورت مستمر در ایام محرم که فضای مطلوبی برای فعالیت تربیتی است را خواهیم داشت و تعداد ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در این هیئت‌ها شرکت می‌کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: تعداد یک هزار و 300 هیئت مدرسه‌ای فعال در کشور زیر نظر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان وجود دارد که از این تعداد  ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در این هیئت‌ها شرکت می‌کنند.

علامتی با اشاره به برنامه استانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: برنامه‌های استانی اتحادیه نیز با حضور مداحان دانش‌آموز و نیز سخنرانان ویژه برای اجرای برنامه هیئت دانش‌آموزی در شهرستان‌ها به صورت دوره‌‌ای اجرا می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار