میشل بارنیه به عنوان مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره خروج انگلیس معرفی شد

میشل بارنیه به طور رسمی به عنوان مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا با انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه تعیین شد. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «میشل بارنیه» در این سمت، به نمایندگی از کمیسیون اروپا، وظیفه فراهم کردن مقدمات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را دارد.

وی در آخر ماه ژوییه امسال توسط «ژان کلود یونکر،» رئیس کمیسیون اروپا، برای عهده دار شدن این سمت معرفی شد.

بارنیه قرار است قبل از هر کاری در این باره، ابتدا نظر 27 عضو اتحادیه اروپا را درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جویا شود و آنگاه با لندن وارد گفتگو شود. البته این دیپلمات کارکشته فرانسوی رایزنی های خود را از قبل در این باره آغاز کرده است.او پنجشنبه هفته گذشته وارد برلین شد و با «فرانک والتر اشتاینمایر» وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفتگو و رایزنی کرد.

بروکسل اعلام کرد تا زمانی که انگلیس ماده 50 پیمان لیسبون را که ناظر برخروج اعضا از اتحادیه اروپا است فعال نکند، نمی توان با لندن، درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفتگو کرد.

طبق این ماده هر عضو اتحادیه ‏اروپا که تصمیم به خروج از این ‏اتحادیه بگیرد باید شورای ‏اروپا را از این تصمیم خود ‏مطلع سازد و این ‏شورا نیز با ‏انجام مذاکراتی با کشور ‏متقاضی، تمهیدات لازم را برای ‏خروج آن از اتحادیه اروپا ‏فراهم خواهد کرد.‏

درست است که بروکسل مایل است مذاکرات برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هر چه سریع تر، آغاز شود اما از قرار معلوم این کار تا قبل از سال 2017 امکان پذیر نیست. برای اینکه این مذاکرات آغاز شود انگلیس باید ابتدا قصد خود را برای انجام این کار به اطلاع بازوی اجرایی اتحادیه اروپا برساند و به محض آنکه این مذاکرات آغاز شود تا نهایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دست کم دو سال طول خواهد کشید.

انتخاب بارنیه در این سمت، بی جهت نبوده است. در محافل اروپاستیز انگلیس، از میشل بارنیه به عنوان یک «یک ضد انگلیسی معروف» نام برده می شود. خود بارنیه در این باره گفته است مذاکرات ما با انگلیس دشوار خواهد بود اما قصد اعلام جنگ با این کشور را نداریم.

وی در سخنانی که در اوایل ماه سپتامبر امسال ایراد کرد، گفت: ما با انگلیس مدت زمان زیادی در جامعه ای با منافع مشترک بوده ایم . ما با انگلیس در زمینه های امنیتی و دفاعی همکاری های خیلی خوبی داشتیم. باید تلاش کنیم که همکاری های ما با انگلیس در سطح قوی باقی بماند.

در لندن، نیز دولت «ترزا می،» نخست وزیر انگلیس امروز اعلام کرد برای همکاری با میشل بارنیه عجله دارد تا اینگونه زمینه برای خروج هماهنگ و منظم انگلیس زودتر فراهم شود.

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زیر نظر مستقیم «ژان کلود یونکر» کار خواهد کرد. بارنیه قبل از عهده دار شدن این سمت مشاور یونکر در امور دفاعی بود.

میشل بارنیه که اکنون 65 سال سن دارد یک اروپایی معتقد به اتحادیه اروپاست که از 40 سال پیش تاکنون در امور سیاسی فعالیت دارد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار