کرمانشاه؛

برنامه‌ها و عملکرد یکساله دامپزشکی کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه برنامه‌ها و عملکرد یکساله این اداره را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نادر پرور اظهارکرد: یکی از برنامه هایی که در دست اجرا داریم، کار واکسیناسیون 170 هزار قطعه طیور است که طی مدت یک ماه با همکاری بسیج در سطح استان کرمانشاه انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: 50 درصد بیماریهایی که سلامت انسان را مورد تهدید قرار می‌دهند در حوزه دامپزشکی است، لذا این حوزه در ارتقای سلامت عمومی جامعه دارای جایگاه ویژه ای است.

پرور با بیان اینکه حفظ و حراست از سرمایه های دامی استان وظیفه اصلی دامپزشکی است، گفت: از آنجایی که اولویت اصلی توسعه استان کشاورزی و دامپروری است، لذا توجه ویژه به امر دامپزشکی در راستای حفظ و حراست از سرمایه های دامی استان امری بسیار ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ارزش سرمایه های دامی استان کرمانشاه بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال  است.در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه سه میلیون راس دام سبک، 220 هزار راس دام سنگین، ظرفیت 10.5 میلیون قطعه جوجه ریزی رد هر دوره که در طول سال بالغ بر 30 میلیون قطعه می شود، 15 هزار تن تولیدات آبزی و 200 هزار کندوی زنبور عسل وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در حوزه بیماریهای طیور نیز طی یکسال گذشته 155 میلیون نوبت واکسیناسیون انجام داده ایم و تاکنون حتی یک مورد آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نکرده‌ایم.

پرور همچنین با اشاره به نظارت و بازدید از مراکز عرضه فراورده های خام دامی، گفت: در طول یکسال گذشته بالغ بر 90 هزار بازدید از مراکز عرضه فراورده های خام دامی داشته ایم که 5950 مورد غیربهداشتی مشاهده شده که با همکاری دستگاه قضایی با آنها برخورد شده و 178 تن انواع فراورده های خام دامی را از چرخه مصرف خارج و به شکل بهداشتی امحاء کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه همراه با استانهای لرستان، کردستان و همدان جزو استانهای با درصد آلودگی بالا به بیماری تب مالت است، گفت: چندین سال است که برای مقابله با تب مالت کار می کنیم و با ورود کاروان تدبیر و امید به استان و با نگاه ویژه استاندار کرمانشاه مصوب شد مبلغ 65 میلیارد ریال برای مقابله با این بیماری در اختیار دامپزشکی استان قرار گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه با توسعه کشتارگاه های صنعتی استان می توانیم صادرات دام زنده استان را به صادرات گوشت بسته بندی شده با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم، گفت: طی سال گذشته 287 هزار راس دام زنده از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادره شد که این عدد در شش ماهه نخست امسال 160 هزار راس دام زنده بوده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار