کرمانشاه؛

باید به سلامت اجتماعی بهای بیشتری بدهیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر می‌خواهیم گام های بزرگی برداریم، باید به سلامت اجتماعی بهای بیشتری بدهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین کریم با بیان اینکه معاونت سلامت و مشارکت اجتماعی دو هدف مهم را دنبال خواهد کرد، گفت: تلاش در راستای ارتقای سلامت اجتماعی یکی از مهمترین اهداف این معاونت است.


کریم با بیان اینکه برای سلامت اجتماعی شاخص‌های زیادی تعریف شده است، افزود: بروز آسیب‌های اجتماعی همچون آمار بالای طلاق، اعتیاد و بالارفتن سن ازدواج و... ضرورت ایجاد این ساختار جدید در دانشگاه را بیشتر کرده بود.

کریم در ادامه با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت شاخص‌های اجتماعی در استان کرمانشاه گفت: در بسیاری از این شاخص‌ها وضعیت استان کرمانشاه از کل کشور نیز نامناسب‌تر است و این مهم لزوم برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی در استان را ضروری‌تر می‌کند.

وی افزود: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند برای رسیدن به سلامت اجتماعی تلاش کند و رسیدن به این مهم در گرو تلاش همه نهادها و مردم است. تقویت NGOها و سازمانهای مردم نهاد با هدف سمت و سو دادن کارهای مسئولین به سمت اهداف والای اجتماعی از اهداف این معاونت است.

کریم جلب خیرین را از دیگر اهداف ایجاد این معاونت جدید عنوان کرد و افزود: این معاونت تلاش خواهد کرد خیرین را از روش‌های مرسوم فعلی به سمت حل مشکلات بزرگ جامعه سوق دهد.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.