مهاباد؛

صدور بیش از ده هزار تن سیب از آذربایجان‌غربی

در شش ماه نخست امسال ، ۱۰ هزار و ۸۱۳ تن سیب از استان آذربایجان‌غربی صادر شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت : ارزش این میزان سیب صادر شده سه میلیون و ۳۷ هزار و ۸۰۲ دلار بوده است که بیش از 97 درصد رشد داشته است.

جعفر صادق اسکندری افزود : کشورهای عراق ، ترکمنستان ، پاکستان و گرجستان هدف صادراتی محصول سیب استان در شش ماه نخست امسال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 45 واحد تولیدی فعال در بخش آبمیوه و کنستانتره در استان وجود دارد ، افزود : ظرفیت تولید استان 500 هزار تن و در کل کشور دو میلیون و 400 هزار تن است.

اسکندری سهم استان آذربایجان‌غربی از تولید سیب را 20 درصد کل کشور اعلام کرد و گفت : در داخل این 45 واحد تولیدی هم 18 واحد کنستانتره وجود دارد که به صورت تخصصی این محصول را تولید می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد : تولید کنستانتره در کل کشور به طور میانگین 350 هزار تن است که 100 هزار تن آن در این استان تولید می‌شود.

اسکندری اضافه کرد : بر اساس اعلام گمرک استان آذربایجان‌غربی ، ارزش دلاری محصول سیب صادراتی استان در سال گذشته ، 650 میلیون دلار بوده است که از این میزان حدود 55 درصد صادرات مربوط به بخش کشاورزی شامل تولیدات و محصولات فرآوری شده آن از جمله آبمیوه ، کنستانتره ، پوره ، رب گوجه فرنگی و دیگر محصولات بوده است.

بگفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی ، در کل استان حدود هفت هزار نفر ، در این 45 واحد مشغول هستند که این آمار در فصول مختلف سال متفاوت است.

اسکندری گفت: پارسال در مجموع ، میزان صادرات سیب به لحاظ وزنی 38 هزار و 441 تن به ارزش 15 میلیون و 169 هزار و 323 دلار بود و کشورهای ترکمنستان ، عراق، پاکستان ، گرجستان ، مصر ، ترکیه ، تاجیکستان ، افغانستان و سودان هدف صادراتی سیب استان بوده‌اند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صدور ، بیش ، ده ، هزار ، تن ، سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.