آمریکا خواستار ادامه مذاکرات بين هند و پاکستان شد

کاخ سفید خواستار ادامه مذاکرات هند و پاکستان برای جلوگیری از تشدید اختلافات بین این دو کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، در پی اعلام هند مبنی بر انجام عملیات دقیق و هدفمند ضد شبه نظامیانی که در سراسر مرز نظامی این کشور با پاکستان در منطقه کشمیر مستقر هستند، سخنگوی کاخ سفید، جاش ارنست از هند و پاکستان خواست برای جلوگیری از تشدید اختلافات بین دو کشور، به مذاکرات خود ادامه دهند.

ارنست در جمع خبرنگاران گفت: در این زمینه دیروز سوزان رایس در تماسی با همتای هندی خود این موضوع را روشن کرد که آمریکا همچنان از خطراتی که تروریست ها در مرزهای این دو کشور بر امنیت منطقه تحمیل می کنند، نگران است و آمریکا کاملا انتظار دارد که پاکستان اقدامی موثر در مبارزه با افراد تروریست غیر مشروع و تعیین شده از سوی سازمان ملل در خاک خود به عمل آورد.

وی ادامه داد: آمریکا کاملا به همکاری خود با هند در زمینه اقدامات مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم متعهد است و در صدد فراهم کردن زمینه همکاری عمیق تر در مقابله با گروهایی تروریستی تعیین شده از سوی سازمان ملل است.

جاش ارنست گفت: در همین حال ما در تماس نزدیک با پاکستان بوده و بر اهمیت همکاری مهمی که با آنها در زمینه طیفی از مسائل از جمله مسائل امنیتی شکل داده ایم، تاکید کرده ایم. این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در شرایطی مطرح می شود که مواضع تازه مقامات هند و پاکستان ،تنش بین این دو همسایه دارنده سلاح هسته ای را تشدید کرده است.

پاکستان گزارش های منتشره از سوی ارتش هند درباره هدف قرار دادن سکوهای پرتاب موشک تروریست ها را در داخل آن قسمت از کشمیر که تحت کنترل پاکستان است رد کرده و گفته است: دو نفر از سربازان این کشور با شلیک بی دلیل هندی ها در مرز این کشور کشته شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار