رشت؛

افتتاح دومین مدرسه طبیعت گیلان

در آستانه روز کودک و محیط زیست دومین مدرسه طبیعت گیلان در رشت افتتاح شد .

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، محمد علی صدیق عربانی مسعول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه گفت: دومین مدرسه طبیعت تی تی که از مجموعه مدارس طبیعت کشور است در زمینی به مساحت 1200 متر مربع با مدیریت بخش خصوصی در روستای بیجار پس شهرستان رشت افتتاح شد . 

عربانی در ادامه افزود: این مدرسه مشتمل بر سازه های چوبی و طنابی ، درخت ، استخر ماسه ای و آبی ، باغچه سبزیجات ، زمین شالیزار و بخش حیوانات اهلی می باشد که ویژه کودکان 3 تا 12 ساله طراحی و در نظر گرفته شده است . دکتر وهاب زاده از چهره های ماندگار محیط زیست  و از اساتید برجسته علوم جامعه شناسی که برای افتتاح این مدرسه حضور داشت گفت مدارس طبیعت براساس لمس و تجربه مستقیم کودکان از طبیعت پیرامون تاسیس و مدیریت می شوند و تلاش ما این است که کودکان درک ملموسی از محیط زیست و اشیا و طبیعت داشته باشند . 

وی با اشاره به اینکه ، خوشبختانه با حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست این مدارس در سراسر کشور فراگیر شده اند و استقبال دانش آموزان و کودکان بسیار خوب و پر شور بوده است . 

عربانی ادامه داد: استان گیلان به عنوان اولین استانی ست که دو مدرسه طبیعت دارد ، در حال حاضر 22 مدرسه طبیعت در سطح کشور در حال فعالیت میباشند و تعریفی تازه از جدیدترین روشهای آموزش مستقیم کودکان ارائه می کنند .

مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان گیلان در پایان گفت: این مدرسه در نظر دارد برای سال تحصیلی جدید با همکاری مدارس و مهدها فرصت مناسبی را در اختیار کودکان این شهر فراهم کرده تا نیاز کودکان آپارتمان نشینی را به بودن در طبیعت و کند و کاو در محیط بکر جنگلی و علاقمندی به حفظ محیط زیست فراهم کند.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.