سنندج:

تاکید جنتی بر حفظ عدالت فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حفظ عدالت فرهنگی گفت : مناطق مختلف کشور باید از امکانات عادلانه‌ برخوردار باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی جنتی ظهر امروز در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر کردستان در سنندج گفت: کردستان دیار عالمان و فرزانگان و فرهیختگان و سرزمین ایثار و شهادت است که شخصیت‌های علمی و فرهنگی و هنری برجسته‌ای از جمله مستوره اردلان، شاعر، نویسنده و مورخ مایه افتخار است.

وی افزود: با وجود این هنرمندان و شخصیت‌های بزرگی که از این استان برخواسته‌اند اما امکانات استان به هیچ وجه با ظرفیت‌های استان از نظر توانمندی‌ها و نیروی انسانی سازگار نیست و باید توجه ویژه‌ای به این مهم شود.

وی چاپ 80 هزار عنوان کتاب طی سال گذشته در کشور را بیانگر بازشدن فضای جدیدی در این حوزه دانست و گفت: رشد و گسترش فرهنگ در فضای باز انجام می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: صدور 4 هزار و 500 مجوز  نشریات الکترونیک و مکتوب مربوط به دولت جدید است.

جنتی بر حفظ عدالت فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید مناطق مختلف کشور از امکانات عادلانه‌ای برخوردار باشند و مناطق کم‌برخوردار نیز امکانات بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: توجه به اقتصاد فرهنگ نیز مولفه‌ای است که باید مورد توجه باشد و خوشبختانه شاهد فروش بالای سینما در کشور هستیم که هنرمندان این حوزه آن را به خوبی احساس می‌کنند.

جنتی تفویض اختیار به استان‌ها و عدم تمرکز در تهران را از دیگر رویکردهای وزارت ارشاد دانست و گفت: انجام کارهایی از جمله صدور مجوز کتاب در حوزه سینما، هنرهای تجسمی، موسیقی و غیره به بسیاری از استان‌ها واگذار شده تا کار بهتر انجام شود.

وی بیان کرد: معتقدم باید از نیروهای اهل سنت و در مدیریت‌های اجرایی از امکانات و همه نیروها استفاده شود تا همگرایی و وحدت و انسجام کشور افزایش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در راستای ایجاد انجمن‌های فرهنگی و هنری اعتبار کردستان تصویب و پرداخت خواهد شد.

جنتی برای صدور مجوز یک روزنامه در استان با همت اصحاب رسانه و کمک وزارت ارشاد و راه‌اندازی چاپخانه در کردستان با همکاری بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

وی اضافه کرد: کمبود فضای فرهنگی در کردستان مشهود است و حداقل در مرکز استان نباید فضای فرهنگی با کمبود روبرو باشد.

وی بیان کرد: کردستان در همه زمینه‌های فرهنگی هنری دارای مزیت است و می‌توان جشنواره موسیقی آیینی و عرفانی را در استان با حضور سایر استان‌های کشور برگزار کرد و دبیرخانه این جشنواره موسیقی در کردستان راه‌اندازی شود که این مهم نیاز به برنامه‌ریزی ارشاد اسلامی استان کردستان دارد.

جنتی در پایان از حمایت از آثار فاخر فعالیت‌های حوزه ادبی فیلمسازی، هنرهای تجسمی و نشریات استان کردستان خبر داد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.