التهاب لگن در زنان شایع‌تر از مردان است/ بالا رفتن سن عاملی در تشدید بیماری

30 تا 50 درصد از بانوان جهان به اختلالات شایع کف لگن مبتلا هستند.

زینت قنبری مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت زنان ،متخصص زنان و فوق تخصص فلوشیپ اختلالات کف لگن، در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  اظهار داشت: اختلالات شایع کف لگن در زنان با افزایش سن، آلودگی های محیطی، زایمان، نژاد و ژنتیک و بعضی جراحی های غیر ضروری در محیط رحم ایجاد می شود. 

وی در خصوص علائم اختلالات کف لگن در زنان تصریح کرد: افتادگی ها، مشکلات دفعی، بی اختیاری ادرار همراه با سوزش و درد از نشانه های بروز آن است.

قنبری با تاکید بر اینکه این اختلال بیشتر کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: 30 تا 50 درصد از بانوان در جهان به این عارضه مبتلا هستند، همچنین این بیماری ازسن 18سالگی  در بعضی بانوان مشاهده می شود.

این متخصص زنان با تاکید بر اهمیت پیشگیری و آگاهی بخشی در کاهش میزان شیوع این بیماری اظهار داشت: ارائه خدمات و آموزش های لازم در خانه های بهداشت توسط کارشناسان، متخصصین زنان، فیزیوتراپ ها و انجام ورزش های کف لگن و همچنین کلاس های آمادگی در زمینه بارداری می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. 

 وی تصریح کرد: تشخیص و درمان به موقع در زمینه اختلالات شایع کف لگن بسیار حائز اهمیت است، همچنین در رابطه با این اختلال بیشتر درمان ها غیر جراحی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار