مشهد؛

امروز جبهه فرهنگی کشور نیازمند فرماندهانی شجاع، آگاه و مدبر

یک جانباز اعصاب وروان سالهای دفاع مقدس که تمام طول جنگ را در مناطق عملیاتی حضور داشته می گوید: اکنون جبهه فرهنگی کشور نیازمند فرماندهان شجاع، اگاه ومدبر نظیر شهید همت و کاوه است ، تا دشمنان اسلام وانقلاب طعم واقعی ناکامی را بچشد.

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ افزود: همین قدر که در هشت سال دفاع مقدس جانانه از کشور عزیزمان ، رشادت های رزمندگان جبهه های حق علیه باطل ما را خوشحال وشهادت شان برای مان سخت بود، امروز نیز انجا هایی که انسان در جامعه بر می خورد ، قربانی اسیب دیده از جنگ فرهنگی دشمن رگ غیرت بر افروخته می شود، ودوست داری جان خود را فدا کنی،اما فساد وفحشا علنی را تو کشوری که متعلق است به امام زمان ع ، احساس نا امنی برای خانواد های جامعه دارد که هم جدی است.



وی ادامه داد : با توجه به سحنان مقام معظم رهبری ‍‍ در مقوله های فرهتگی ، وظایف خطیری بر عهده تک تک انسان های دلسوز جامعه است.

این جانباز ایثار گر در خصوص زندگی خود می گوید:در سن ۱۵ سالگی واردارتش جمهوری

اسلامی ایران شدم،ودر سن ۱۹ سالگی در ۳۱ شهریور ۵۹ جز اولین گروههایی بودیم ،که به مناطق جنگی اعزام شدیم،ابتدا با قطار به تهران، سپس به قزوین وهمدان رفتیم.درهمدان با حمله هواپیمای عراقی مواجه شدیم،در همان جا حمله را توانستیم یکی از هواپیماهای دشمن را بزنیم ومنفجر شد.

وی افزود: وقتی یکی از هواپیما های دشمن را سرنگون کردیم بقیه عقب نشینی کردند.

محمد مرادی تصریح کرد: از اولین اعزام به مدت ۶ ماه به منطقه گیلان غرب وقصر شیرین رفتم وتنها ارتباط من وهمرزم هایم تلفنی بود که هفته یک باراونم با مشکلات خاص می توانستی با خانواده ارتباط بگیری ، زیرا در ان زمان همه خانه ها تلفن نداشت ، شما زنگ میزدی به منزل همسایه که تلفن داشتن یک ساعت بعد همسرت اونجا بود تلفن چی تماس می گرفت یک ربع احوال پرسی بعد باید منتظر تماس در هفته اینده می ماندی،

این جانباز می گوید : هر بار که به مرخصی چند روزه بعد از ۶ ماه می امدم بچه ها کاملا با من غریبه بودند، وتا کمی انس می گرفتن دوباره برمی گشتم مناطق عملیاتی ، که در زمینه تربیت فرزندان همسران جانبازان ایثارگر تر هستند.

لازم به یاد اوری است:

جانباز محمد مرادی در طول ۸ سال دفاع مقدس به طور مداوم در جبهه های غرب وجنوب حضور داشته ومسئول پدافند هوایی بودند،

وی در سال ۶۷ در عملیات کردستان عراق در منطقه کله قندی همراه شهید کاوه بودند که در همان عملیات انفجار بزرگی در نزدیکی انها رخ می دهد و ایشان دچار موج انفجار می شود،

این جانباز بزرگوار خیلی ارزوی شهادت داشته وطبق گفته خودش بارها در عملیات های گوناگون همه همرزمانش شهید شدند و ایشان زنده ماندند که خودشان دلیل ان را مهر عمیق مادرشان عنوان کرده که گفته اند من تو را از خدا سلامت می خواهم چون طاقت شهادت تو را ندارم.

مرادی پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه در ارتش جمهوری اسلامی در سن ۴۵ سالگی بازنشسته شده است،واکنون ۱۰ سال است پس باز نشستگی به عنوان یک بسیجی فعال در پایگاه بسیج مسجد عمار یاسر در مشهددر جبهه فرهنگی در کنار همسر وفرزندانش از ارمان های شهدا وامام شهدا دفاع می کند.

انتهای پیام//م.ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.