مهاباد؛

کشف بیش از 6 هزار تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

6 هزار و 297 کیلوگرم انواع مواد مخدر ، نیمه نخست امسال در استان آذربایجان غربی کشف شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت : از این مقدار 183 کیلوگرم هروئین ، 429 کیلوگرم مرفین ، 396 کیلوگرم تریاک ، 86 کیلوگرم حشیش ، 163 کیلوگرم کوکائین ، 241 کیلوگرم شیشه ، 896 کیلوگرم گراس و چهار هزار و 49 کیلوگرم پیش سازهای مواد مخدر بوده است.

سردار ناصر اصلانی افزود : در این مدت 42 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در آذربایجان غربی شناسایی و متلاشی شده است.

وی اضافه کرد : میزان مواد مخدر کشف شده در آذربایجان غربی ر مقایسه با مدت مشابه پارسال 64 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت : در این خصوص 349 نفر قاچاقچی عمده و 2 هزار و 93 نفر قاچاقچی خرد دستگیر شده است که این دستگیری ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال 26 درصد افزایش یافته است.

سردار اصلانی گفت : در نیمه نخست امسال سه هزار و 839 نفر معتاد متجاهر در استان جمع آوری و به کمپ ها و زندان تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: جمع آوری معتادان متجاهر هم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 110 درصد افزایش یافته است.

سردار اصلانی گفت : از قاچاقچیان املاک و وسایل نقلیه نیز کشف و توقیف شده است که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

بگفته فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی در 45 روز گذشته در این استان 9 باند مواد مخدر هم شناسایی و متلاشی شده است.

وی افزود : از این باندها 554 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 30 نفر قاچاقچی دستگیر شده که با متلاشی شدن این باندها ، 17 دستگاه خودروی سنگین و سبک توقیف شده است.

ارزش ریالی این خودروها 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشف ، بیش ، 6 هزار ، تن ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.