مهاجرین افغانستانی بدون هماهنگی از سفر به عراق خودداری کنند

نشست مسئولان اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی و کمیساریای سازمان ملل متحد در مشهد ظهر امروز در گلشهر مشهد برگزار شد.

مهاجرین افغانستانی بدون هماهنگی از سفر به عراق خودداری کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نشست مسئولان اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی و کمیساریای سازمان ملل متحد در مشهد ظهر امروز در گلشهر مشهد برگزار شد.

«مهدی جعفری‌نژاد» کارشناس سیاسی و اجتماعی اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی در این نشست در مورد اعزام مهاجرین افغانستانی دارای مدرک کارت آمایش به عراق برای زیارت حرم امام حسین (ع) در ایام اربعین، گفت: تا این لحظه برای اعزام افرادی که دارای کارت آمایش هستند هیچ تصمیمی گرفته نشده و هنوز برای ما دستور یا بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه این دسته از افراد می‌توانند به عراق سفر کنند، صادر نشده است.

وی در ادامه افزود: هر چند در سال‌های گذشته برخی با همین کارت آمایش به عراق برای زیارت رفتند، ولی ما هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمی‌کنیم و اگر هر اتفاقی برای کسانی که با کارت آمایش به عراق می‌روند افتاد یا مدرک اقامتی آنان ضبط شد، عواقب آن با خود مهاجرینی است که به شکل غیر قانونی به عراق سفر می‌کنند.

این مسئول اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی اظهار داشت: از مهاجرین عزیز خواهش می‌کنیم که بدون هماهنگی با اداره کل امور اتباع از سفر به کشور عراق خودداری کنند.

جعفری نژاد در ادامه به صدور بیمه برای مهاجرین افغانستانی در مشهد اشاره کرد و افزود: موضوع بیمه مهاجرین در دست بررسی است و در مرحله اجرا به مشکلاتی برخورده است که مسئولان اداره کل امور اتباع در حال رایزنی با مقامات کمیساریای سازمان ملل متحد و دیگر دست اندرکاران این طرح هستند و مهاجرین اطمینان داشته باشند که این طرح اجرایی خواهد شد.

فارس نوشت: وی در مورد شناسائی افراد فاقد مدرک یادآور شد: در این زمینه صحبت‌هایی صورت گرفته است تا طرح شناسایی افراد فاقد مدرک صورت بگیرد و آن‌ها بتوانند مدرک بگیرند ولی در حال حاضر هیچ گونه بخشنامه و اقدام اجرایی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار