بجنورد؛

وجود بیش از 3هزار اولیای بی سواد در خراسان شمالی

در حال حاضر سه هزار و ۵۵۵ اولیای بی‌سواد دانش آموزان در خراسان شمالی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،استاندار خراسان شمالی در همایش مشترک شورای پشتیبانی سوادآموزی گفت: ارتقای سوادآموزی در استان نیازمند حمایت‌های ویژه از طرف سازمان نهضت سوادآموزی است.

محمد رضا صالحی افزود : دستگاه های اجرایی استان که عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی هستند مکلفند تمامی ظرفیت های خود را برای جلوگیری از خروج دانش آموزان از چرخه آموزش در استان به کار گیرند و دستور داد جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان و شهرستان ها جدی تر از گذشته پیگیری شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز در این همایش افزود: ا ممیز 61 درصد از کل بی‌سوادان کشور در خراسان شمالی قرار دارند.

مهدی مودی افزود: سال گذشته با امضای تفاهم نامه همکاری با دستگاه هانزدیک به سه هزار و ۶۵۴ بی‌سواد با همکاری دستگاه‌ها جذب شده است.

وی درصد باسوادی استان در جمعیت ۶ سال و بالاتر را بر اساس سرشماری سال ۹۰ معادل 80 ممیز 26 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۰ درصد است که ۲.۵ درصد از این لحاظ نسبت به میانگین کشوری عقب است.

وی افزود: شهرستان گرمه با 94 ممیز 8 درصد بیشترین باسوادی در استان را دارد و رازوجرگلان با 62 ممیز 42 درصد کمترین باسوادی را دارد.

مودی گفت : شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان شمالی در حد انتظار کشوری عمل کرده اما اکثر شهرستان ها ۵۰ درصد عقب هستند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.