اصفهان؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اتاق بازرگانی و سه نهاد فرهنگی و آموزشی

اتاق بازرگانی اصفهان، سه تفاهمنامه همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان امضا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد: این تفاهمنامه ها با هدف هم افزایی موثر بین اتاق و اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی و فنی و حرفه ای و دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان منعقد شد.
رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این باره گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند تعامل سازنده ای با دستگاه های اجرایی استان با هدف حل مسائل اقتصادی و فرهنگی جامعه داشته باشد.
زهرا اخوان نسب، ضعف در بازاریابی را یکی از چالش های هنرمندان استان اصفهان بیان کرد و افزود: اتاق بازرگانی می تواند در زمینه آموزش بازاریابی به هنرمندان اقدام های عملی انجام دهد.
وی با اشاره به تفاهمنامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: در این تفاهمنامه، توسعه، تقویت و مشارکت اتاق بازرگانی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و تشکل های مردم نهاد ویژه بانوان در فرایند توسعه انسانی پایدار مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان مادر تشکل ها می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و فرهنگی استان داشته باشد.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی، خواستار توجه تصمیم گیران استان به بخش خدمات شد و افزود: بخش کشاروزی و صنعت 24 درصد اشتغال را به خود اختصاص دادند و بخش خدمات 76 درصد اشتغال را می تواند پوشش دهد.
وی همچنین خواستار توجه جدی به راه اندازی موزه های تخصصی در اصفهان شد و گفت: بسیاری از آثار هنرمندان در زیرزمین ها یا در انبارها خاک می خورند و با راه اندازی موزه ها می توان آنان را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به اثرگذاری همکاری های بین بخشی گفت: همکاری بخش خصوصی و دولتی می تواند به رشد و توسعه جامعه در زمینه های مختلف منجر شود.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به هنرهای دستی متعدد در اصفهان و تولید آثار گرانبهای هنری و نبود یک حراجی هنری افزود: همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اتاق بازرگانی می تواند زمینه برگزاری نمایشگاهی با عنوان حراجی آثار هنری هنرمندان اصفهان را فراهم کند.
کاظم جلالی، مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان نیز تفاهمنامه همکاری با اتاق بازرگانی را زمینه ساز توانمند کردن بانوان در عرصه فعالیت های اقتصادی دانست و گفت: بیکاری دانش آموختگان دانشگاه یکی از چالش های جدی جامعه است که با همکاری بخش های دولتی و خصوصی می توان میزان آن را کاهش داد.
همچنین رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان با اشاره به اینکه آینده متعلق به تبلور صنایع فرهنگی است، گفت: دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان با ایجاد مرکز رشد، زمینه توسعه فعالیت های فرهنگی و اقتصادی را برای دانشجویان و هنرمندان فراهم ساخته است .
احسان مشکلانی، تصریح کرد: در تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان بر همکاری در توانمندسازی دانشجویان این مرکز آموزشی در حوزه های اقتصادی و پرداختن به ابعاد اقتصاد فرهنگ تاکید شده است.
اتاق بازرگانی اصفهان با هدف شناخت کلی فعالیت ها، مزیت ها ، مشکلات و نیاز های اعضا، افزایش توان رقابتی اعضا، جذب سرمایه های داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری های اقتصادی و توسعه کمی و کیفی برنامه های اتاق فعالیت می کند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.