در رونمایی کتاب «معمار محبت»؛

شهید شاطری خود را مدیون انقلاب می دانست

رئیس مرکز اسناد و انقلاب اسلامی گفت: شهید شاطری خود را مدیون انقلاب می دانست نه طلبکار آن، به همین جهت نسبت به انقلاب احساس بدهکاری می کرد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم رونمایی از کتاب «معمار محبت»، عصر امروز با حضور محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، حجت الاسلام والمسلمین حسینیان، رئیس مرکز اسناد و انقلاب اسلامی و علی ظاهر، مدیر مرکز رسالات لبنان و سردار احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی برگزار شد
 
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینیان، رئیس مرکز اسناد و انقلاب اسلامی با اشاره به آنکه شهید شاطری، این سردار بزرگ اسلام از جنس کویر بود، گفت: شهید شاطری، مردی استوار، طوفان دیده، سیل ها چشیده اما پایدار در مقابل همه طوفان ها بود.مردی بود که مرزهای زمان و مکان را درنوردید و بر ترکش افتخار مبارزه همواره می درخشید.
 
وی افزود:  شهید شاطری هرگز نگفت سرزمین من فلان نقطه است بلکه جهان اسلام را سرزمین خود می دانست به همین خاطر، نگاه وی نشستن بر سر سفره انقلاب نبود بلکه انقلاب را یک منجی می دانست.

رئیس مرکز اسناد و انقلاب اسلامی با اشاره به آنکه حسن شاطری خود را مدیون انقلاب می دانست، اظهار داشت: شهید شاطری خود را مدیون انقلاب می دانست نه طلبکار آن، به همین جهت نسبت به انقلاب احساس بدهکاری می کرد به همین خاطر خدا بهترین جزا یعنی شهادت را به وی داد.
 
در ادامه مراسم، سردار احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی با اشاره به آنکه شهید شاطری، از نمادهای مقاومت جهادی بود، بیان کرد :شهید شاطری یک بمب روحیه بود. هیچگاه یادم نمی آید وی را غم زده دیده باشم جز در مجلس ابا عبدالله الحسین، وی انسانی خستگی ناپذیر و در بدترین شرایط جبهه خندان بود.آدمی پرانرژی بود و به طور واقعی هرجا می آمد، انرژی مثبت به افراد حاضر در آن مکان می داد.
 
در پایان مراسم، شیخ علی ظاهر، مدیر موسسه رسالات لبنان در خصوص کتاب معمار محبت اظهار داشت: هنگامی که کتاب تمام شد نمی دانستیم چه نامی برای آن انتخاب کنیم به حیرت افتادیم نام آن را چه بگذاریم، با توجه به سخن سید حسن نصر الله درباره وی، نام مهندس المحبه را برای کتاب انتخاب کردیم ترجمه فارسی آن معمار محبت است.
 
از حاشیه های مراسم می توان به رونمایی از کتاب «معمار محبت» و تقدیر از خانواده شهید حسن شاطری اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار