همدان؛

رمضانی شهردار بهار شد

در مراسم تودیع و معارفه شهردار بهار از خدمات اصغر خلیلی قدردانی و حسن رمضانی به عنوان شهردار بهار معرفی شد.

رمضانی شهردار بهار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این مراسم فرماندار بهار به بیان شاخصه های مهم در مدیریت کلان کشور پرداخت و تکریم ارباب رجوع را مهمترین آن دانست و گفت: اقشار مختلف مردم به شهرداری ها مراجعه کرده و خواسته های قانونی و گاه غیر قانونی خود را به شهرداری مطرح می کنند و این شهرداری ها هستند که باید با یک زبان و مفاهمه عقلانی پاسخگوی مردم باشند به شکلی که خواسته های ارباب رجوع مرتفع شده و باعث ناراحتی آنها نشود.

محسن مرادی پناه در ادامه از اعضای شورای شهر تشکر کرد و دلیل انتخاب این شورا به عنوان شورای نمونه را تدین و تشرع اعضا دانست و از عملکرد  اصغر خلیلی در مدت سه ساله تشکر کرده و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

 در ادامه سید مجتبی حسینی در راستای دلایل تغییر شهردار اظهار داشت: در انتخاب شهردار خلیلی هیچ مشکلی وجود نداشت و ایشان فرد متدین و پاکدستی بود که توانست کارهای زیربنایی زیادی در شهر نجام دهد؛ اما نگاه ما کار عمرانی بود و به وجود آمدن اختلاف نظرهایی در بین اعضای شورا باعث ایجاد سوالاتی از ایشان شد.

رئیس شورای شهر بهار ادامه داد: شهردار خلیلی به دلایلی همچون منابع مالی و انسانی قادر به پاسخگویی به این سوالات نشد و موضوع به چالش کشیده شد و ایشان بعد از مدتی به دلیل اینکه نمی خواست بین اعضای شورا اختلاف نظر به وجود بیاید استعفا داد و ما پس از چندین جلسه تصمیم گرفتیم که با استعفای وی موافقت کنیم.

حسینی به انتخاب حسن رمضانی اشاره کرد و گفت: رمضانی در دور اول نیز از گزینه های انتخابی ما به عنوان شهردار بهار بود ؛ اما با یک امتیاز اختلاف بعد از خلیلی قرار گرفت و حال به عنوان شهردار با تجربه بالای مدیریتی و بومی و با 22 سال سابقه خدمت، گزینه قطعی ما از بین 8 نفر انتخاب شد

در ادامه اصغر خلیلی شهردار سابق گفت: حفظ و حراست از امانت کار آسانی نیست ، وقتی که امانتی تحویل داده می شود کار سبکتر می شود.

وی رعایت حقوق شهروندی را یکی از ویژگی های مدیریت شهری بیان کرد و گفت: تمام تلاش من این بود که حقوق شهروندان و شهرداری محفوظ بماند.

شهردار سابق بهار  در ادامه به بیان گزارش کوتاهی از مدت سه ساله مدیریت شهرداری بهار پرداخت و گفت: در تاریخ 12 شهریور ماه سال 92 که شروع به کار کردیم بودجه شهرداری چهار میلیارد و 200 میلیون تومان بود و امروز بودجه شهرداری پس از سه سال به میزان 9 میلیارد تومان رسیده و هرساله افزایش بودجه مصوب را داشتیم.

وی ادامه داد: وقتی که شهرداری را تحویل گرفتیم نقدینگی شهرداری 100 میلیون تومان بود و هم اکنون یک میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که در سالهای گذشته با رکود مواجه بودیم و اکثر شهرداری ها در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه هستند.

خلیلی با اشاره به بحث زیرساخت ها گفت: در سه سال گذشته میزان 62 هزار و 700 متر مربع تملک زمین داشتیم که 50 هزار متر مربع آن در بخش معابر عمومی و فضای سبز و 12 هزار و 600 متر مربع مربوط به زمین مسکونی و تجاری بود.

وی عملکرد شهرداری در بخش عمرانی را با رویکرد ویژه به زیرساخت ها بیان کرد و گفت: 30 هزار تن آسفالت ریزی و 75 هزار متر مربع پیاده رو سازی و 10 کیلومتر جدول گذاری در مدت سه ساله داشته ایم .

خلیلی احداث سایت موتوری ، خرید 4 دستگاه ماشین آلات با اعتبار بالای یک میلیارد تومان، تملک 4 حلقه چاه آب را از دیگر اقدامات شهرداری بیان کرد و در انتها گفت: وظیفه ما خدمت به مردم است و در هر سنگری که باشیم باید بتوانیم وظیه خود را با کمال مطلوب به انجام برسانیم.

در انتها حسن رمضانی با اشاره به قرار گرفتن بهار در مسیر سه استان غربی کشور و نزدیکی به شهر جهانی سفال لالجین و مسیر غار علیصدر ، توجه به بخش گردشگری را با توجه پتانسیل های موجود خوب ارزیابی کرد و گفت: بهار می تواند به عنوان بارانداز گردشگری استان باشد.

وی با اشاره به معضل کم آبی توجه به بخش تجاری و گردشگری را راه نجات شهر از معضل موجود عنوان کرد و گفت: در شهر سرمایه گذاران خوبی داریم که باید زمینه برای این سرمایه گذاران محیا شود.

انتهای پیام/ خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار