مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون 3 از آغاز عملیات دوره‌ای تعییرات سالانه واحدهای نیروگاه خبر داد.

آغاز عملیات تعمیرات سالانه در واحدهای نیروگاه کارون3
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، نصرالله طاهری  افزود: مطابق برنامه زمان‌بندی، واحدهای 3 و 4 اولین واحدهایی هستند که از مدار خارج و تحت بررسی و تعمیرات سالیانه قرار داده شدند.

وی با اشاره به تعمیرات سالانه واحدهای مذکور که در چهار بخش مکانیک و هیدرومکانیک، ابزار دقیق، الکتریک وکنترل پایداری انجام خواهد شد، عنوان کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که در برنامه تعمیرات سالیانه در دستور کاری خود خواهیم داشت، علاوه بر عملیات روتین سالانه که بازرسی از تجهیزات توربین، گاورنر، شیرپروانه ای، تصفیه روغن، بازرسی از ژنراتور و برطرف کردن گزارش نقص‌ها خواهد بود، اقداماتی از جمله انجام تست‌های غیر مخرب، رفع نشتی از دریچه ویکت گیت واحدها نیز انجام می‌شود.

کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیق، تعویض فلومیترهای آب، نصب مانیتورینگ در سامانه UCB واحدها، نصب کنترل کننده‌های پدهای توربین و انجام تست‌های الکتریکی ژنراتورها نیز از دیگر برنامه‌های تعمیراتی این نیروگاه است.

با انجام تعمیرات سالانه، نیروگاه کارون 3 با دارا بودن هشت واحد 250 مگاواتی و توان تولید 2000 مگاوات انرژی، در اختیار شبکه برق کشور قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار