بانوان شهرستانی پیشتاز اهدای خون در شش ماهه اول سال 95

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از آمار اهدای خون شش ماه اول سال 95 خبر داد.

بانوان شهرستانی پیشتاز اهدای خون در شش ماهه اول سال 95
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفتگویی  گفت: در 6 ماه اول سال 95 (222087) نفر برای بار اول درکشور اهدای خون داشته اند.  
 
وی افزود: بر همین اساس در شش ماه اول سال 95 (1894137) واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده ، پلاسمای تازه منجمد و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد رشد را نشان می دهد.  
 
حاجی بیگی تصریح کرد: همچنین در شش ماهه اول سال 95 (1334281) نفر به مراکز انتقال سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد (1081432) واحد خون اهدا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 3 درصد افزایش داشته است.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه بانوان استانهای البرز، گیلان ، قم در اهدای خون در شش ماه اول سال 95 پیشگام بودند افزود: در شش ماه اول سال 95 ، استان های البرز، گیلان، قم بیشترین میزان رشد اهدای خون بانوان را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.  
 
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در شش ماه اول سال 95 ، بیشترین میزان شاخص اهدای خون بانوان در استانهای لرستان با 8.9 درصد ، مرکزی 7.7 درصد  و خراسان جنوبی با 7 درصد بوده است.  
 
شایان ذکر است، اهدای خون بانوان در کشور در 6 ماهه اول سال جاری 4.3 درصد بوده است.

وی در ادامه در خصوص آمار اهدای خون در شهریور سال جاری گفت: 165524 واحد خون در کشور اهدا شده است، که بیشترین میزان رشد اهدای خون در شهریور ماه نسبت به مدت مشابه به سال قبل مربوط به استانهای تهران ،خراسان جنوبی و سمنان بوده است.

حاجی بیگی افزود: در شش ماه اول سال 95 نیز استانهای سمنان، البرز ، قم ، تهران بیشترین میزان رشد اهدای خون را در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر اینکه شاخص اهدای مستمر خون در کل کشور 52.3 درصد است، تاکید کرد: شاخص اهدای مستمر در استانهای کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی بیشترین میزان رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است .
 
منبع: شهرفردا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار