گزارش/

میخ تابوت حیات ننگین شیمون پرز زده شد

رئیس و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که به جلاد قانا شهرت داشت، در اثر سکته مغزی مُرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین اعلام کرد که شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی امروز در 93 سالگی پس از ابتلا به سکته مغزی مُرد. با مرگ پرز این رژیم صفحه رسمی نسل بنیانگذاران رژیم اسرائیل را بست.

المیادین نوشت: منابع خبری رژیم اشغال‌گر قدس افزودند پس از آن‌که عصر روز سه‌شنبه علائم خطرناک حیاتی در پرز مشاهده شد، وی ساعات پایانی خود را  در بیمارستان "شیبا تل هاشومیر" تل آویوگذراند.

العالم به نقل از رافی والدن پزشک پرز، مرگ  رئیس سابق رژیم صهیونیستی را حدود ساعت 3 بامداد امروز به وقت محلی اعلام کرد.

خبرگزاری اسرائیل و روزنامه ایندیپندنت هم ضمن تایید این خبر نوشتند که به درخواست خانواده پرز خبر مرگ وی با تاخیری چند ساعته رسما منتشر ‌شود.

پرونده سیاه «جلاد قانا» بسته شد!

المیادین اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ضمن تسلیت مرگ پرز، در بیانیه‌ای به ذکر ویژگی‌های بارز رئیس سابق رژیم اشغال‌گر قدس پرداخت!


*تاریخچه سیاه حیات یک جلاد!


پرونده سیاه «جلاد قانا» بسته شد!

«شیمعون برنسکی» معروف به شیمون پرز در تاریخ 2 آگوست 1923 در شهر ویشنوای لهستان به دنیا آمد. پدر و مادر وی در سال 1932 به فلسطین مهاجرت کردند. پرز در سال 1947 به عنوان مسئول خرید سلاح به سازمان شبه نظامی و تروریستی «هاگانا» پیوست. مأموریت این سازمان حملات تلافی جویانه علیه اعراب فلسطینی بود.

این گروه به عملیات مسلحانه ضد مسلمانان پرداخته و همچنین به عملیات اسکان مهاجران غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی مشارکت کرد. هاگانا همچنین در سال 1936 با انگلیس همکاری داشت و در سال 1931، بعضی از عناصر آن به همراه اعضائی از «بیتاد»، سازمان «آرگون» را تشکیل دادند که بزرگترین نقش را در برپائی رژیم صهیونیستی و قتل و آواره سازی فلسطینی‌ها داشت. 

رئیس سابق رژیم اشغالگر قدس در سال‌ های حضور در نیروی دریایی و وزارت جنگ اسرائیل جزو اولین کسانی بود که کشتارهای گسترده‌ای را علیه ملت بی دفاع فلسطینی رقم زد.

وی از کسانی بود که «انتفاضه اول» فلسطینیان را در سال 1987 به شدت سرکوب کرد و از سیاست نظامی «آریل شارون» نخست وزیر وقت این رژیم برای به کارگیری مشت آهنین ارتش در مقابله با عملیات‌های استشهادی فلسطینیان حمایت به عمل آورد.

شیمون پرز تلاش‌های زیادی هم برای گسترش شهرک‌های غیرقانونی صهیونیستی در اراضی فلسطینیان انجام داده و نظام آپارتاید اسرائیلی را پرورش داد. او در سال 1982 از حامیان اصلی تجاوز جنگی اسرائیل به لبنان به شمار می‌رفت. در آن جنگ بیش از 20 هزار غیرنظامی کشته شدند.

پرز در سال 1996 زمانی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، عملیاتی را با نام «خوشه‌های خشم» جهت مقابله با نیروهای مقاومت لبنان آغاز کرد.


*کشتار قانا، جنایت اعظم پرز در لبنان

پرونده سیاه «جلاد قانا» بسته شد!

یکی از بزرگترین فجایع کارنامه سیاه رژیم غاصب صهیونیستی و پرز، حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان «قانا» واقع در جنوب لبنان بود.

روستای قانا در جنوب لبنان در سال 1996 و در جریان جنگ لبنان مقر نیروهای سازمان ملل بود. با حمله جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب لبنان ، بسیاری از زنان و کودکان برای در امان ماندن از این حملات به مقر نیروهای سازمان ملل در این روستا پناه بردند. اما نیروهای رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن تمام مقررات و حقوق بین‌المللی و انسانی ، این منطقه و ساختمان های آن را زیر آتش سنگین توپخانه ویران کردند.

در این جنایت وحشیانه بیش از 100 نفر که 33 نفر از آن‌ها کودکان زیر 10 سال بودند به شهادت رسیدند.

پرونده سیاه «جلاد قانا» بسته شد!

پرز درباره این حمله ادعا کرد همه چیز مطابق با منطق و روش مسئولانه انجام شده و وجدانش در آرامش به سر می‌برد. بعد از آن بود که لقب «جلاد قانا» به شیمون پرز داده شد.
العالم در این‎باره نوشت: پرز در زمان تصدی نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بسیاری از جنایات دست داشت که از جمله می توان به کشتار روستای قانا در سال 1996 در جنوب لبنان اشاره کرد که در جریان آن 106 نفر کشته شدند.

پرونده سیاه «جلاد قانا» بسته شد!

در زمان ریاست پرز، ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2008 عملیات «سرب گداخته» را علیه نوار غزه و با هدف از بین بردن جنبش مقاومت اسلامی «حماس» آغاز کرد که منجر به کشته شدن صدها زن، مرد و کودک فلسطینی در این منطقه شد. پرز هرگز بخاطر این اقدام جنایتکارانه عذرخواهی نکرد.

همچنین در دوره ریاست پرز بر رژیم صهیونیستی، یگان‌های نظامی ویژه صهیونیستی در سال 2010 به کشتی «ماوی مرمره» که حامل کمک‌های بشردوستانه برای نوار غزه بود حمله کرده و ضمن به قتل رساندن 9 فعال حقوق بشری ترکیه، 60 نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

*دوستی جلاد قانا با آل سعود!

پرونده سیاه «جلاد قانا» بسته شد!

بنا بر اعلام خبرگزاری النشره، شیمون پرز در نطق ویدئویی دو سال قبل خود که به مناسبت شصت و ششمین سالگرد تاسیس این رژیم منتشر شده بود اظهار داشت: ما تاکنون با عربستان و کویت رابطه برقرار کرده‌ایم اما کافی نیست و باید با همه کشورهای عربی رابطه برقرار کنیم.

وی مدعی شد که اسرائیل در مسیر صلح گام برمی‌دارد و باید با همه کشورهای عربی در سریع‌ترین زمان ممکن به صلح برسد.

*پایان یک عمر کشتار و جنایت بی‌گناهان فلسطینی

پرونده سیاه «جلاد قانا» بسته شد!

سرانجام شیمون پرز در 13 سپتامبر سال جاری با سکته مغزی که با خونریزی های داخلی همراه بود به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تل هاشومیر در تل آویو منتقل شد.  

جلاد قانا پس از یک عمر کشتار و ریختن خون زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع فلسطینی، امروز به خط پایان تجاوز و نسل کشی رسید.


گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
رفت به درک.ولی مرگ این گراز چیزیو عوض نمیکنه این امت مسلمانند که باید همیشه هوشیار وداری بصیرت همه جانبه باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
لعنت الله علیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
تبریک به امت متحد حزب الله جهان اسلام به درک اسفل سافلین ، خدا لعنتش کند ، امیدوارم به قعر جهنم بری حیوان ، خداروشکر تبریک به مردم فلسطین ، انشاءالله شاهد مرگ همه این گرگ صفتان کودک خوار باشیم ،لعنت خدا بر رژیم فاسق صهیونیست و حامیآن آن ، به درک واصل شد ، شیطان خبیث ، با شنیدن به درک واصل شدنش چقدر خوشحال شدم در اتش جهنم حالشو ببره ملعون ، لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
برو به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
خدا عذابش زیاد کنه
آخرین اخبار