پس از دیدار با جان کری؛

مادورو: امیدوارم در روابط ونزوئلا با آمریکا، دوره‌ای جدید آغاز شود

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن ابراز امیدواری برای بهبود روابط کاراکاس با واشینگتن، اعلام کرد قرار است وزیر خارجه آمریکا به ونزوئلا سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز چهارشنبه، یک روز بعد از دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، ابراز امیدواری کرد روابط این کشور با واشینگتن بهبود یابد.

رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه در کلمبیا، در حاشیه مراسم امضای توافقنامه صلح میان شبه نظامیان فارک و دولت کلمبیا، با وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

مادورو در جریان سخنرانی هفتگی خود در تلویزیون دولتی ونزوئلا با اشاره به این مطلب که گفتگوی وی با کری 40 دقیقه طول کشید، افزود « امیدوارم در روابط ونزوئلا با آمریکا دوره تازه‌ای آغاز شود.»

نیکلاس مادورو در سخنرانی هفتگی خود تصریح کرد تام شانون، دیپلمات آمریکایی که رابطه خود را با کاراکاس حفظ کرده است، قرار است در آینده نزدیک به پایتخت ونزوئلا سفر کند و جان کری نیز برای دیدار از ونزوئلا دعوت شده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد جان کری، رئیس جمهور ونزوئلا را ترغیب کرده است برای پاسخگویی به مشکلاتی که این کشور با آنها مواجه است، به شیوه‌ای سازنده با رهبران مخالفان تعامل کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار