اصفهان؛

پرداخت بیش از 187 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران اصفهان

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: تاکنون بیشتر مطالبات کشاورزان گندمکار استان اصفهان به مبلغ 187 میلیارد و 836 میلیون و 800 هزار تومان به آنها پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا نیک نداف بدون اشاره به کل مبلغ مطالبات گندمکاران استان اصفهان، اظهارکرد: پرداخت مابقی مطالبات گندمکاران این استان از سوی این شرکت و استانداری اصفهان در حال پیگیری است و بزودی به آنها پرداخت خواهد شد.
وی درباره چگونگی پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار اظهارکرد: مطالبات آنها به نوبت پرداخت می شود و براساس تاریخ و ردیفی است که در سامانه بانک کشاورزی ثبت شده است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: بنابراین مطالبات هریک از گندمکاران که زودتر محصول خود را به این شرکت و نمایندگی های تابعه تحویل داده و در سامانه بانک کشاورزی ثبت شده باشد، زودتر پرداخت می شود.
در همین حال، رئیس انجمن کشاورزان شهرستان اصفهان نیز تایید کرد که حدود 50 درصد از مطالبات گندمکاران این شهرستان در دو یا سه نوبت به آنها پرداخت شده است.
پیش از این، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان 12 مرداد امسال به ایرنا گفت: پیش بینی 210 هزار تن گندم در این استان محقق شد و تاکنون این میزان گندم از کشاورزان اصفهان خریداری شده است.
رضا نیک نداف، ارزش 210 هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان استان را بیش از 267 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی بابیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خرید 210 هزار تن گندم را در این استان پیش بینی کرده بود و اکنون این پیش بینی محقق شده است، افزود: خرید گندم از کشاورزان استان در مناطق سردسیر ادامه دارد و انتظار می رود خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان اصفهان در سال جاری بیش از میزان پیش بینی شده باشد.
خرید گندم سال جاری از 27 اردیبهشت ماه از مناطق گرمسیری استان آغاز شده است.
وی میزان گندم خریداری شده در سال گذشته را 194 هزار تن اعلام کرد و از رشد 25 درصدی خرید در این استان در سالجاری خبر داد.
نیک نداف، حمل سریع گندم های خریداری شده به مراکز ذخیره سازی شرکت و کارخانجات آردسازی و ذخیره سازی استاندارد گندم را یکی از اقدامات مهم این شرکت در زمینه حفظ و حمایت از کیفیت سلامت گندم ها در سالجاری بیان کرد.
خرید تضمینی گندم از مناطق شرق اصفهان از نیمه دوم خرداد آغاز شد و بمنظور رفاه حال کشاورزان و تسریع در خرید از آنها، 20 مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی و 30 مرکز خرید تعاون روستایی نقش مباشر خرید گندم در سطح استان را برعهده دارند.
بر اساس اعلام شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور، مبلغ گندم خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در هر استان با عاملیت بانک کشاورزی و با نرخ خرید تضمینی از قرار هر کیلوگرم 12 هزار و 705 ریال به کشاورزان پرداخت می شود.
پیش از این استاندار اصفهان در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان که اویل خرداد برگزار شد، با اشاره به خرید تضمینی 210 هزار تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تصریح کرده بود: مسئولان باید ترتیبی اتخاذ کنند تا بهای گندم تحویلی کشاورزان بموقع پرداخت شده و کام شیرین آنان تلخ نشود.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران روز گذشته اظهارکرد: امسال به دلایل مشکلات مالی بهای گندم ها با تاخیر پرداخت شده، اما تاکنون این شرکت بالغ بر 103 هزار میلیارد ریال ( بیش از 70درصد) از پول گندمکاران را به حساب آنها واریز کرده است .
علی قنبری افزود: بررسی ها نشان می دهد اغلب استانها 50 درصد بهای گندم ها را دریافت کرده اند و حدود 42 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران نیز باقیمانده که پس از تامین اعتبار تاپایان فصل خرید از طریق بانک عامل به کشاورزان پرداخت می شود.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران عزم و تلاش دولت برای تامین به موقع اعتبارات خرید گندم را خاطرنشان ساخت و گفت : دولت برای پایداری تولید و خودکفایی در تامین گندم، به دنبال تامین اعتبارات خرید و پرداخت پول کشاورزان است، به گونه ای که در هفته گذشته، عرضه و فروش اوراق سلف استاندارد گندم، به مبلغ 30 هزار میلیارد ریال مبادرت کرد، و از این راه بخش مهمی از مانده مطالبات و بهای گندم ها پرداخت شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار