اهواز؛

آموزش مدیریت پسماند درمحرم در دزفول

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با ارائه پاورپوینت آموزشی پیرامون مدیریت پسماندها گفت: نیاید درماه محرم اسراف کردکه این امر نکوهیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: محرم و واقعه عاشورا تأکید کننده ارزشها و فرهنگ اسلامی است که در این فرهنگ و ارزش، اسراف بسیار نکوهیده است و با توجه به اینکه عاشورا و محرم گردهمایی با شکوه عزاداری ابا عبدالله الحسین است، در آن باید فرهنگ ها و ارزشهای اسلامی مورد عنایت قرار گیرد که در این بین جلوگیری از اسراف و آلودگی محیط زیست جایگاه ویژه ای دارد و انتظار میرود هیأت ها و بانیان تکایا نسبت به مدیریت صحیح پسماندها و کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف اقدامات لازم را بعمل آورند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی امام جمعه شهرستان دزفول نیز گفت: ما باید در موضوع عاشورا و محرم از شور حسینی به معرفت حسین و عاشورای معرفتی برسیم که پیام مهمی برای عاشورا و عزاداری اباعبدالله الحسین دارد.

در ادامه رئیس اداره برق، مندس نمازی و برفر رئیس اداره آبفای دزفول در خصوص مصرف بهینه آب و برق در ایام محرم تأکید کردند.

در این همایش آذرباد رئیس هیأت کوهنوردان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان هدف از برگزاری همایش را ارائه آموزش های لازم به بانیان هیأتهای عزاداری در راستای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و مصرف بهینه آب و برق عنوان نمودند.

همایش یکروزه محرم و محیط زیست در شهرستان دزفول توسط اداره حفاظت محیط زیست دزفول، انجمن کوهنوردان و هیأت کوهنوردی دزفول با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان دزفول و شهرداری دزفول با حضور بانیان و هیأتهای عزاداری شهرستان دزفول برگزار گردید.

انتهای پیام/م
    
    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.