در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

600 خانوار شهرک نیایش همچنان بلاتکلیف هستند

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از 600 خانوار در شهرک نیایش زندگی می‌کنند اما هنوز وضعیت آنها بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نود و سومین جلسه شورای شهر با بیان اینکه امروزه بسیاری از باغات و فضاهای سبز منطقه 2 شهر تهران از بین رفته و یا در شرف از بین رفتن است، اظهار داشت: منطقه فرحزاد هنوز طرح تفصیلی ندارد که باید برای آن تصمیم گیری شود. 
 
وی افزود: در خصوص شهرسازی کوتاهی‌های می‌کنیم چرا که در قسمت‌های مختلف منطقه 2 شهر تهران مانند شهرک غرب شاهد عدول از طرح تفصیلی و بلند مرتبه‌سازی هستیم و باید برای آن چاره اساسی بیاندیشیم. 
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با بعضی از مناطق در منطقه دو شهر تهران به دلیل بلند مرتبه سازی حفاری‌های بیش از حد در حال انجام شدن است، تصریح کرد: امروزه مردم محله فرحزاد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند در حالی که نمی‌دانیم باید برای رفع آن چگونه عمل کنیم. 
 
حقانی تاکید کرد: باید مشکل حلبی آبادی های منطقه 2 را تعیین و تکلیف کنیم چرا که این امر مشکلات زیادی را برای شهر به وجود آورده است. 
 
وی با بیان اینکه در شهرک نیایش منطقه 2 بیش از 600 خانوار زندگی می‌کنند، گفت: هنوز مردم این شهرک بلاتکلیف هستند و برای آنها تصمیمات اساسی گرفته نشده است. 
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: محله طرشت، پونک و بوعلی فاقد زیر ساخت‌های لازم هستند به همین منظور باید در راستای ساماندهی این محله‌ها اقداماتی صورت گیرد. 
 
احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه منطقه 2 ستون فقرات تهران است، گفت: بدون تردید این منطقه با مشکلات زیادی روبرو است به همین دلیل باید شورای شهر تهران با تصویب مصوبات مختلف و تزریق بودجه مشکلات این منطقه را رفع کنند. 
 
پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خیابان زنجان منطقه دو  مشاغل مزاحم زیادی وجود دارد، اظهار داشت: این موضوع به شدت موجب نارضاینی مردم شده و تومارهای زیادی از نارضایتی خود را امضا کرده و به شورا آورده‌اند. 
 
وی افزود: وضعیت این محله برای شهروندان قابل قبول نیست به همین منظور درخواست داریم در این زمینه عنایت ویژه‌ای انجام شود. 
 
سروری با بیان اینکه طبق پیشنهادهای مطرح شده این خیابان قابلیت پیاده راه شدن را دارد، تصریح کرد: بدون تردید این خیابان مانند محور 17 شهریور با پیاده راه شدن دچار مشکل نخواهد شد. 
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید این خیابان هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود چرا که در حال حاضر استخوان لای زخم است و  باید برای آن فکری اساسی شود. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار